{ 'anonymize_ip': true }

maandag 8 maart 2021

d'Histoire Naturelle (8)

d'Histoire Naturelle (8)

Deel 3 bevat heel wat toeren, ik ben er nog steeds mee bezig!


Na al dat roze komt er nu een deel in de groene tinten, afwisselend de donkere kleur en de geelgroene kleur. Toeren met vasten en reliëfsteken.


Veel toeren met behoorlijk wat steken en ik moest er ook nog een paar uithalen... Hierboven én hieronder zie je dat ik de toeren 52 en 53 gehaakt heb. Ik dacht dat ik het prima snapte zonder de filmpjes, maar toen ik met toer 54 begon, kwam ik erachter dat ik het niet goed had gelezen en dat ik toch maar even moest kijken hoe Esther het uitlegt in het filmpje. Dat werd uithalen en nog een keer die toeren haken... Toeren van ruim 450 steken!


Nu ziet het er beter uit:


En zo kon ik dan toch toer 54 haken 😊


Hopelijk heb ik deel 3 volgende week klaar.

Het boek "Als je het licht niet kan zien" van Anthony Doerr heb ik uit. De deken is geïnspireerd op het Musee d'Histoire de Naturelle te Parijs. Dat museum speelt een grote rol in het boek. Ik geniet nu verder van het bijbehorende haakavontuur!

Deze Cal heet "d'Histoire Naturelle". Het ontwerp is van Christina Hadderingh van A spoonful of yarn
Ik heb gekozen voor het pakket Mineralogy in de Colour Crafter-versie.
Meer informatie vind je hier bij Scheepjes.
Het patroon is uitgebreid en duidelijk. Fijn dat er ook voor deze CAL weer filmpjes beschikbaar zijn, daar maak ik af en toe ook gebruik van. 
Voordat je begint is het wel heel verstandig om de tips en tricks te lezen, daar vind je o.a. uitleg over de gebruikte steken en afkortingen.
Ik ben klaar met deel 1, dat vind je hier en met deel 2, dat vind je hier.
Nu zit ik in deel 3, dat vind je hier.

Wordt vervolgd 😊


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. De rondes worden al behoorlijk lang. Hoe groot is je werk nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo had je weer 'twee keer lol van dezelfde bol'.... Maar daar zijn we niet vaak blij mee, vooral niet als de toeren al zo lang zijn. Ik herken je werkwijze: denken dat je het weet en begrijpt en er later achter komen dat dat dus niet helemaal waar was 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oef wat heb je weer een complex project op de haakpen staan maar het wordt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen