{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 8 oktober 2015

Pepernoten

Pepernoten


Ik geef het toe: ik heb al pepernoten gekocht. Veel te vroeg natuurlijk, maar het moest gewoon. 

Zoals jullie misschien wel weten doe ik aan schoonrijden en dat is een wintersport. Normaal gesproken begint het seizoen in oktober. Dit jaar hebben we, zeer uitzonderlijk, al een keer geschaatst! In Leeuwarden is namelijk de nieuwe ijsbaan, de 11stedenhal, geopend en De Pronkriders mochten in de promotieweek ook een avond komen. Erg leuk, Ard Schenk kwam ook en ik heb nog een paar goede adviezen van hem gehad. Misschien wordt het nu toch nog eens wat met mij ;-)


Meer foto's zien? Kijk dan even op de facebookpagina van De Pronkriders!

Maar dit heeft nog niks met de pepernoten te maken. 
Een paar dagen hierna hadden we onze jaarlijkse barbecue en we werden gastvrij onthaald bij één van de Pronkriidster en haar echtgenoot en voor de gastvrijheid wilde ik graag een cadeautje meenemen. Nu is het zo dat deze vrouw in de afgelopen seizoenen regelmatig zorgde voor wat lekkers voor in de pauze tijdens onze trainingen en, daar komen ze, vaak was dat een bak met.... pepernoten!

Dus zocht ik een grote glazen pot en als Breimeisje dat ook graag haakt wilde ik uiteraard het deksel wat opleuken.

Ik had al eens eerder geprobeerd om iets met de Friese vlag te maken voor op een deksel, maar dat was niet gelukt. Nu "zag" ik het ineens:


Dit prototype rolde eigenlijk nog best vlot van m'n haakpen. Ik heb ook allemaal foto's gemaakt na iedere toer, dus denk ik dat ik het patroon nog wel eens kan uitschrijven. Leuk voor m'n Friese blog! M'n prototype heb ik met dubbelzijdig tape op het deksel geplakt.


En de pot vulde ik dus met pepernoten. Het kon er niet eens allemaal in! En dat vond zoon dan wel weer leuk :-)



De barbecue was erg gezellig! We hadden geweldig weer. En nu nog even en dan mogen we weer het ijs op, op 24 oktober is onze eerste training van het seizoen. We schaatsen van 10.15 -11.45 uur in hal 2 van Thialf!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Pepernoten... het is nog een beetje vroeg maar ik begin al wel langzaam in de stemming te komen. Mijn ervaring is dat als het eenmaal herfstvakantie is geweest, gaat het heel hard. Lampionnen maken, liedjes oefenen, en dan komt Sint al naar Nederland.

    Wat leuk schoonrijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zit al helemaal in de wintersfeer zo te lezen, alleen die bbq past dan niet... Leuk idee en de gehaakte deksel is zo wel heel erg leuk. Dat nieuwtje van die ijshal heb ik nog niet gehoord....

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. beetje vroeg maar wel lekker en leuk zo in die pot echt een binnenkomer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind die schaatsfoto heel charmant, leuk!
    Het deksel is je heel goed gelukt, het zijn nu echte Friesche kruidnoten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ha pepernoten en BBQ in een blogbericht, leuke foto's

    BeantwoordenVerwijderen