{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 6 oktober 2015

Dinsdag - poppendag Werk in uitvoering

Dinsdag - poppendag Werk in uitvoering


Twee weken geleden vertelde ik over Garfield en Minion, die ik dit jaar af wil maken. Ik heb er al wat aan gedaan.

Voor Garfield haakte ik de "ojos", dat zullen de ogen zijn.


En voor Stuart de Minion had ik één vinger en dat is ook meer geworden. Wat moeilijk trouwens! Het patroon is in het Engels en ik vergiste me eerst ook in de afkortingen. Het was ook echt knap ingewikkeld, want ik moest steken "skippen", maar ook steken meerderen, waardoor het totaal aantal uiteindelijk weer hetzelfde bleef.


Het is gelukt en ik heb zelfs beide handen met armen af:



En nu... heb ik mijn handen vol aan een andere opdracht. Daarvoor kocht ik garen in deze kleuren van verschillende merken:


Ik vond de witte van Catania echt mooier dan die van Larra en daarvan vond ik juist de roze meer geschikt. Het garen heeft dezelfde dikte, dus is het goed om te combineren. 
Ik zal voorlopig veel met deze klus aan de haak zijn en ben benieuwd of ik alle weken de poppenblog kan vullen op dinsdag. We zullen zien! Ik ben begonnen en de "kop" is eraf :-)



Ik zag afgelopen week een heel leuk poppenbericht bij Jolanda, hier moeten jullie in ieder zéker even naar kijken!

Nu ga ik snel kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij:

Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Dat zijn heel wat werkjes in uitvoering, leuk dat het gelukt is met de handjes, best een gepriegel vind ik altijd zulke vingertjes ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, je bent al net als ik bezig lees ik! Allemaal werkjes in uitvoering, net als ik en dat maakt het moeilijker om elke week een poppenblog vol te krijgen, maar dan tonen we de vorderingen maar, dan zien ze de pop in wording of we verzinnen een verhaaltje, altijd leuk.
    Je hebt al goed gewerkt! Voor de minion al 2 armen af, zo'n geprul die kleine dingen en al 2 ogen voor Garfield, knap werk! En een opdracht, tja, die krijgt nu eenmaal altijd voorrang, ook hier.
    Nog veel plezier, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi weer maar ook een gepriegel zie ik wel succes verder

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, geweldig, dat werk van Jolanda! Ik ben meteen fan, bedankt voor de tip!
    Met jouw Minion en Garfield gaat het echt wel goed komen, gewoon lekker doorgaan :-) Maar waar je nu aan begonnen bent?????? Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. aaah wat lief dat je een linkje naar mijn blog hebt geplaatst, dank je wel!
    Wat een gepriegel met die handjes, maar het resultaat wordt vast heel erg leuk. Ben benieuwd naar je nieuwe project!

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een voldoening geeft het, als het dan toch lukt, zo'n lastig patroon te ontcijferen. Ben erg benieuwd naar je roze met witte project.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, de pootjes zien er goed uit! Maar ...kun je je nu wil inhouden om niet verder te gaan met Garfield en Minion?
    Of..., is je nieuwe project zo spannend? Je kunt die twee merken inderdaad goed combineren hoor. Al denk ik wel eens dat de Larra draad een ietsepietsie dikker is...
    Maar ik ben nu wel benieuwd wat je gaat maken hoor!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het nieuwe project is een opdracht met een beetje tijdsdruk, dus... dat gaat voor natuurlijk!

      Verwijderen
  8. Een behoorlijk bezig bijtje :) en toch maar twee handen, maar met elke keer een stukje kom je er ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker bezig geweest. De poppendag zou een stok achter de deur moeten zijn om elke keer wat te haken, toch?

    BeantwoordenVerwijderen