{ 'anonymize_ip': true }

maandag 2 oktober 2017

Streepjes en een ster

Streepjes en een ster


Regelmatig ontwerp ik iets voor Breiclub.nl. Er wordt gewerkt met thema's en voor de maand september was het "Stripes". Ik zag al leuke ontwerpen voorbij komen. Zelf dacht ik in eerste instantie aan een babytruitje, maar uiteindelijk werd het een babydekentje. Het thema was weer perfect om iets met schaduwbreien te doen en door die Stripes kwamen er.... sterren bij!


Als een ontwerp klaar is, stuur ik het patroon op en ook het werkstuk op zich. Dat gaat naar een fotograaf. Nu leek het me wel leuk voor de foto's dat er nog een bijpassend knuffeltje zou zijn. Daarom haakte ik nóg een ster.
Ik haakte er uiteindelijk twee, omdat de eerste versie niet helemaal naar m'n zin was. Ze staan hier samen op de foto:


De onderste is de eerste versie, de bovenste is iets strakker van lijn. Morgen, op dinsdag - poppendag, deel ik het patroon van die bovenste ster, die ik zelf het meest geslaagd vind.


Een mooi setje, toch?



Het patroon van het dekentje is te vinden bij Breiclub.nl, in de patronenbibliotheek voor leden. Het is gemaakt in de techniek "schaduwbreien", onder dit label kun je meer dingen vinden die ik gebreid heb in deze techniek.

Update: het patroon voor dit dekentje is bij mij te koop in mijn Ravelry-shop, je vindt het hier.

Gisteren verscheen er weer een blog van mij bij Breiclub.nl, hierin vertelde ik over mijn lievelingsdekens. Daar hoort dit dekentje ook bij! Best wel trots op 't eindresultaat! Mijn Breiclub-blog kun je hier vinden.

En nog een Breiclub-gerelateerd nieuwtje: eind vorige week kreeg ik hele leuke post:



Ook de eerste patronen zijn binnen! Binnenkort meer hierover, op donderdag kom ik hierop terug. Wil je er nu al meer over weten, dan zou je even kunnen kijken bij mijn collega-ambassadeurs. Hier is een lijstje met onze blogs:

Breien

De Breimeisjes 

Siets aan de Haak

Haken

De Haakhelden
Liefgehaakt
Renske Creatief

Siets aan de Haak





Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Dat is idd een heel mooie set, leuk met de knuffelster erbij!
    Grappig, ik vind de onderste leuker, speelser, maar de bovenste past beter bij het dekentje.
    Heerlijk dat je je zo mag uitleven voor de breiclub :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij toch creatief! Wat Schattig ook, XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief dekentje. Ik vind dat de ster het setje mooi complementteert.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel lief dekentje Akkelien! Leuk ook zo met dat knuffelsterretje erbij, dat maakt het af.

    Je vroeg hoe het met het dekentje voor Pietertje is? Nou ik heb de wol bekeken die schoondochter me gaf en het is veel te weinig, dus ik moet er een ander bijpassend garen bijkopen en dan kan ik starten, maar even de stad in gaan met die zweepslag is nu niet fijn met al die hobbelkeitjes en ongelijke straatjes dus dat project moet even in de ijskast. Gelukkig hebben we nog bijna vijf maanden voordat Pietertje komt. Groetjes uit Amsterdam, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, Annemarie, leuk dat je dan hier weer even reageert :-) Wij moeten bijna mailadressen uitwisselen! Dat wordt nog lastig, denk ik, bijpassende wol zoeken. Ik hoop dat het lukt! En ik was toen al met dit idee bezig, op het moment dat jij over Pietertje begon, dus ik zat al in de babydeken-sfeer!

      Verwijderen
  5. Een heel leuk setje lekker zonning..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Star en strips :) leuk en ook heel bijzonder door dat schaduwpatroon. Super!

    BeantwoordenVerwijderen