{ 'anonymize_ip': true }

maandag 30 oktober 2017

Mystery maandag (4)

Mystery maandag (4)


Nog net in oktober en ik had nog twee blokken te gaan, nummer 3 en 4. 
Via de Facebookgroep en het forum bij Breiclub.nl had ik al het nodige gelezen over die twee blokken en vooral blok 4 was nogal lastig. Dat is het blok dat ik nu als eerste maakte, ik had nog steeds dat ene bolletje niet. En dan blijkt dat ik het juist een heel leuk blok vind om te maken 🙂

Dit blok is gebreid met Lana Grossa Cool wool big. Wat een prachtig garen! Het voelt heel prettig aan en ik vond het ook heel fijn om ermee te breien. En wat ook bijzonder is: dit blok heb ik gebreid met de voorgeschreven naald, nummer 4. 

Kijk, hier is de eerste helft:



En de volgende avond breide ik de tweede helft. 


Nog niet geblockt, dat komt nog. Zelfs de achterkant vind ik mooi:


Ik vind het zo leuk dat je zoiets kunt doen met breien, eigenlijk gewoon met recht en averecht, wat meerderen en wat minderen, dat is alles. Prachtig effect met supermooi garen.

En mijn laatste blok voor deze maand is blok nummer 3. Een steek die niet moeilijk is, al moet je wel even opletten. Leuk effect, een soort van ruitjes:


Ook dit blok is mooi aan de achterkant. 


Het blok is gebreid met Phildar Partner 3,5 en ik gebruikte naalddikte 4.

Met deze twee blokken heb ik mijn huiswerk voor deze maand klaar. Over een paar dagen komen de nieuwe patronen. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg!


Ik ben niet de enige die bezig is met de Mystery Blanket en ook niet de enige die erover blogt. Wil je meer hierover lezen en zien? Hier is een lijstje met links:

Breien

De Breimeisjes 
Renske Creatief
Siets aan de Haak Sietske is ook tester van de breideken.

Haken

De Haakhelden
Liefgehaakt
Renske Creatief Renske is ook tester van de haakdeken


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Mooi!! Ik kan niet wachten om de hele deken te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi patroon in het groene blok. Als je het omdraait vind ik het net een bloem in de knop. :-)
    Wel balen dat je zo lang op dat ene kleurtje moet wachten....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een variatie hè.. Je kunt je voorlopig nog wel uitleven op al die patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat een prachtige deken worden en fijn dat je huiswerk al af is, nu kun je rustig aan de volgende patronen beginnen.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat gaat mooi worden toch leuk zo al die deken cals

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blokken weer erbij. Volgens mij ga ik elke week zeggen dat ik erg benieuwd ben naar het eindresultaat. Daar ben ik dan ook erg benieuwd naar :)

    BeantwoordenVerwijderen