{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 20 mei 2022

Week 20

Week 20

Op de twintigste vrijdag van dit jaar is hier deel 20 van mijn eigen challenge, 52 weken in 2022.
Ik ga proberen iedere week iets leuks te verzinnen met een getal en vandaag is dat met het getal


Voor het jaar 2020 maakte ik een nieuw wild breiwerk, met 2 x 20:


Dit keer had ik het niet af op de eerste dag van het jaar. Het kwam pas in juni op de schutting te hangen, zie deze blog. En o, wat is het inmiddels al verkleurd...

Wel weer een leuk toeval: vandaag is het 20 mei!


Het getal 20 doet mij ook denken aan alle dekens die gehaakt zijn voor de Grootste Gehaakte Deken van de Wereld. Hier waren dekens voor nodig van 140 cm breed en 200 cm lang. Ik begon toen dapper aan een deken van granny's. Als zo'n granny 10 x 10 cm is, heb je er 14 voor de breedte nodig en 20 voor de lengte. Best simpel, en in totaal zijn dat er dan 280 vierkantjes.


Als je vierkantjes kleiner uitvallen.... dan heb je er veel meer nodig! De deken ligt dubbel op de foto hierboven, ik vond deze foto ook terug in m'n archief. Ik haakte in totaal 16 x 22 = 352 granny's voor deze deken en toen had ik nog steeds een rand nodig om op de juiste maat te komen! In deze blog lees je over het afronden van dit project.


Het is dus belangrijk om direct kritisch je eerste granny goed te meten bij zo'n project.
Nog handiger is het om grotere granny's te maken. Deze deken was een gezamenlijk project van onze handwerkavond, met granny's van 20 x 20 cm:


Het kwam hierbij precies uit: met 7 blokken breed en 10 blokken lang was de deken goed op maat. In deze blog lees je hoe we deze deken maakten.

De twintigste vrijdag van 2022 is gevuld! Zou ik het jaar volmaken?
Mocht je dit ook leuk vinden en zin hebben om mee te doen? Dat kan ook voor 1 of 2 keer, een keer per maand, ieder kwartaal of elke week? Leuk, laat het weten! In dat geval voeg ik een link naar je blog toe!


Fijne dag en heel fijn weekend!
Geniet en denk aan de happy momenten 🍀🍀🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗
debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke volle week 20 Akkelien, ik blijf
    maar denken dat jij met gemak het jaar vol gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dekens uit dat jaar leuk om zo ook in je archief te kijken

    BeantwoordenVerwijderen