{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 19 mei 2022

Lazy dots, versie 2

Lazy dots, versie 2


Hier had ik het over zelfgebreide sokken en de sokkenwas. Ik liet zien dat ik met nieuwe sokken was begonnen, met het Lazy dots-patroon. Mijn vorige paar is helaas vervilt, omdat ik niet op het wasvoorschrift had gelet en ze te heet gewassen heb.
Omdat het patroon zo leuk is, brei ik het nog eens. Met andere wol.


Aan de foto te zien, was dit in ons vakantiehuisje toen we op Schiermonnikoog waren. De witte vensterbank leende zich goed als ondergrond. De hiel is klaar van sok nummer 1.


Al een heel stuk verder!


Op de voet heb ik mijn eigen variatie op het patroon weer gebruikt.


De tweede sok schiet ook lekker op! Zie je dat ik mijn favoriete steekmarkeerder gebruik?

Het garen waar ik mee brei is Mille Colori van Lang Yarns. Het mooie is dat dit garen wel op 40 graden gewassen mag worden.
Ik gebruik weer m'n sokkenwonder, dikte 2½. En korte sokkennaalden voor de hiel en de teen. Het patroon Lazy Dots staat in het eerste Magazine van Durable. Zie ook deze blog.

Ik laat vast snel het eindresultaat zien.

Tip voor vandaag: vanmiddag is het Creatief Café in de bibliotheek in Sneek, het is van 14.30 - 16.00 uur.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Ja, het is toch wel fijn om je sokken minimaal op 40 graden te kunnen wassen. Dit garen vind ik prachtig van kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verloop van kleuren, je bent er bijna zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is wel een prachtige keurverloop, en hoop inderdaad
    dat deze 40graden geen problemen gaat geven,
    Zonde hé van de vorige?

    BeantwoordenVerwijderen