{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 27 mei 2021

Hoedje

Hoedje

Lola is 2 jaar geworden. Voor Marly, de zus van Lola haakte ik deze vis. Ik had nog garen over en besloot dat te gebruiken voor iets voor Lola. Ik overwoog nog een vis  te haken, maar het werd een hoedje!


Ik gebruikte
dit patroon als basis. Ik haakte normale vasten en heb hier en daar wat andere hoeveelheden toeren tussen de meerderingen gedaan. Meestal verdeel ik de meerderingen, deze keer maakte is ze steeds op dezelfde plaats, zoals het patroon aangeeft. 


Dat geeft in dit geval wel een mooi effect. 
Ik kwam op hetzelfde aantal steken als het patroon. 
Het "lint" haakte ik helemaal in de achterste steken, dat vind ik zelf zeer geslaagd! Ik heb hiervoor een ander garen gebruikt, ik was bang dat ik anders te weinig zou hebben.


Marie-Antoinette showt het hoedje hier, haar knot zit wel wat in de weg:


Ondertussen haakte ik ook dat slingertje dat ik gisteren liet zien van 't zelfde garen:


Het hoedje mocht nog wel wat extra's vond ik.
Daarom haakte ik nog 2 bloemen om er een feestelijk hoedje van te maken.
Ik haakte ongeveer de vergeet-me-nietjes, maar dan gewoon in 1 kleur. Om precies te zijn: in een magische ring haakte ik 12 halve stokjes, want ik wilde 6 bloemblaadjes haken.
Met een halve vaste sloot ik de toer en trok de magische ring dicht.
*in de volgende steek 1 halve vaste, 3 lossen, 1 stokje, 2 anderhalve stokjes, in de volgende steek 2 anderhalve stokjes, 1 stokje, 3 lossen, 1 halve vaste*. Van * tot * is 1 bloemblaadje, haak er in totaal 6. Knip de draad af en hecht netjes af. Handig om 1 draad te laten hangen:


Daarmee heb ik de bloemen op 't hoedje bevestigd. En nu mocht David het hoedje showen:


Leuk voor bij de verkleedkleren, waar Lola dol op is. 
Vroeger bestonden verkleedkleren bij ons uit oude kleding van onze ouders en zo, tegenwoordig zijn het prachtige kostuums, zodat je direct Spiderman of Elsa bent. Toch hoop ik dat dit hoedje ook van pas komt 😉
Het was in ieder geval heel leuk om te maken en het patroon is prima. Ik had het binnen twee dagen af.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk hoedje! Verkleedkleren, ik was er dòl op...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk origineel hoedje! Daar is Lola vast blij mee, nu kan ze zich verkleden als chique dame of oud omaatje. Of lekker op straat ermee lopen, gewoon omdat ze het mooi vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, wat leuk, vooral met die bloemetjes erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het hoedje is SUPER geslaagd Akkelien en heel leuk
    de extra bloemen die je er bij hebt gehaakt.
    De vis die je voor Marly hebt gebreid vind ik
    ook heel erg mooi!!! Knap hoor dat je dat allemaal zo prachtig kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk daar zal lola blij mee zijn

    BeantwoordenVerwijderen