{ 'anonymize_ip': true }

maandag 10 mei 2021

d'Histoire Naturelle (16)

d'Histoire Naturelle (16)

Afgelopen woensdag liet ik zien dat ik de eerste toer van deel 5 klaar had. Ik haak rustig verder, en de toeren worden steeds langer.


Dit zijn alweer 2 toeren en ik heb hiervan ook detailfoto's, want hoe leuk is dit: midden in elke toer staan 2 olifantjes:


Verder haakte ik in de laatste toer "kamelensteken". Daar is weinig kameel in te herkennen, hoor! Je haakt dan halve stokjes in een lusje aan de achterkant van de vorige toer. Dat geeft dan een rijtje v'tjes aan de voorkant:


Verder met toer 72:


En toer 73, weer met een andere kleur:


Deze 2 toeren gaan achter de olifanten langs en bij de laatste toer haak je de olifantjes vast.


En hier is ook toer 74:


Allemaal groentinten in dit deel tot nog toe.

Het boek "Als je het licht niet kan zien" van Anthony Doerr heb ik uit. De deken is geïnspireerd op het Musee d'Histoire de Naturelle te Parijs. Dat museum speelt een grote rol in het boek. Ik geniet nu verder van het bijbehorende haakavontuur!

Deze Cal heet "d'Histoire Naturelle". Het ontwerp is van Christina Hadderingh van A spoonful of yarn
Ik heb gekozen voor het pakket Mineralogy in de Colour Crafter-versie.
Meer informatie vind je hier bij Scheepjes.
Het patroon is uitgebreid en duidelijk. Fijn dat er ook voor deze CAL weer filmpjes beschikbaar zijn, daar maak ik af en toe ook gebruik van. 
Voordat je begint is het wel heel verstandig om de tips en tricks te lezen, daar vind je o.a. uitleg over de gebruikte steken en afkortingen.
Ik ben klaar met deel 1, dat vind je hier, met deel 2, dat vind je hier en met deel 3, dat vind je hier en met deel 4, dat vind je hier.
Nu ben ik bezig met deel 5, dat vind je hier.

Al mijn blogs over deze mooie CAL vind je onder het label "d'Histoire Naturelle".

Wordt vervolgd 😊


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. De olifantjes herken ik wel, maar de kamelen....die haal ik er niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De steek heet kamelensteek, ik herken er ook geen kamelen in, hoor ;-)

      Verwijderen
  2. WAUW, er zijn gewoon geen woorden voor, zo mooi en apart!
    Het is gewoon een kunstwerk! Dat je al weer zoveel randen hebt toe kunnen voegen, mijn petje af ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wowww wat een schoonheid is het nu al, en dan die
    olifantjes, echt helemaal te gek, GEWELDIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig dat er met 'simpele haaksteken' zelfs olifantjes gehaakt kunnen worden! Ze zijn goed herkenbaar. Inderdaad, de kamelen zijn zeker net achter een paar woestijnduinen verdwenen, want ik zie ze ook niet. Maar ik vind het wel intrigerend...waarom zo een steek die naam gekregen hebben? Ik ga eens Googelen en als ik een antwoord vind, kom ik bij je terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond een paar sites waarop vermeld staat dat er boeken over deze steek/techniek zijn uitgebracht door een dame die Naka Pillman heette. Zij woonde in Zuid-Afrika. Verder staat er geen verwijzing naar de naam, misschien zag ze kamelen in de verte? ;o)
    https://crochetkim.com/camel-crochet/
    https://crochetingforprofit.com/camel-crochet-a-crochet-sensation-that-swept-the-world/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je dit opgezocht hebt! Misschien heeft ze ook nog wel een giraffen- en/of een nijlpaardsteek bedacht ;-)

      Verwijderen