{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 20 mei 2021

Armbanden met een sportief kleurtje

Armbanden met een sportief kleurtje


In het folderpakket zat een folder helemaal in het thema oranje. Let wel: ná Koningsdag.
Tja, ik ben niet zo'n fan van voetbal. Dit oranjespul is niet aan mij besteed. Het bracht me wel op een ideetje voor een blog.

Deze armbanden heb ik namelijk ruim 3 jaar geleden gehaakt, voor het tijdschrift Aan de Haak:


Dat was vlak voor de Olympische Winterspelen en ik kon toen nog een foto in de sneeuw maken ook 😃  Die foto zie je in deze blog.
Ik haakte er meer en heb later ook wel eens drie door elkaar gevlochten, als een kransje:


Dit kan ook mooi met oranje! Het is een simpel ideetje: je haakt 6 lossen en haakt het rondje dicht met 1 halve vaste. In elke losse 1 steek en zo spiraalsgewijs doorhaken, 6 vasten rondom. Je haakt tot het zolang is dat het om je arm past, een beetje ruim, maar er zit ook wel iets rek in. Dan naai je het netjes dicht.
Die zilvergrijze is zo lang dat die wel 3x om m'n arm past.
Haak je eigen favoriete kleuren: rood/wit/blauw met of zonder oranje, alleen oranje, of in de kleuren van een ander favoriet land!

Het kransje liet ik hier eerder zien.

Veel meer armbandjes, vaak met patroontjes, vind je onder het label "armband".


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Oh ja, die kan ik me nog herinneren. Dit jaar kunnen ze weer meedoen en inderdaad; in het oranje zijn ze perfect voor voetballiefhebbers.
    Voetbal....😝

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie Olympische ringen heb je gemaakt.
    Die kan je straks weer ophangen, de Spelen in Tokyo gaan toch door?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou ja wat leuk zeg dat is eens iets om voor de meiden te maken. Dat vinden ze wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hup oranje fanaten, aan de slag met haken.....hihi
    maar de andere kleuren vind ik persoonlijk leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om dit allemaal te lezen.
    Ik deed vroeger veel met haken, breien en kleertjes maken voor de kinderen.
    Sinds 1990 heb ik het weer opgepakt en
    wilde alijd mijn eigen blog maken, maar door mijn werk heb ik verder niets mee gedaan.
    Nu zie ik de mooie werkstukken en krijg weer zin om opnieuw te proberen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je leuke reactie! Tja, ik vind zelf het bloggen erg leuk :-)

      Verwijderen