{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 9 oktober 2020

Crea 5220 BOEKTITEL

Crea 5220 BOEKTITEL


Het woord van de week is BOEKTITEL. Dat kan bij mij dit jaar alleen maar over De zeven zussen gaan.
Nu nog proberen om er wat origineels over te vertellen en te laten zien!

Samen met Wietske van Lief Gehaakt heb ik dit leuke project gedaan, allebei hebben we een deken ontworpen, geïnspireerd op de serie boeken. Zij een gehaakte deken, ik de gebreide versie. 

📷: Age Meijer/FryskFoto

Op dit moment schrijf ik iedere week een blog over 1 deel van de deken en dus ook over 1 deel van de serie. Ik heb De zeven zussen (over Maia), Storm (over Ally) en Schaduw (over Star) al gehad. En soms komt de inspiratie uit de boektitel. Dat was zeker het geval bij SCHADUW.

Met dank aan Van der Velde Boeken Sneek

Hier moest wel de techniek schaduwbreien bij gebruikt worden! Het volgende deel heet Parel en ik kan vast vertellen dat ook die titel de steek bepaalde. Maar daarover vertel ik woensdag meer.

Bij schaduwbreien brei je steeds 2 toeren in een kleur en je wisselt twee kleuren af. Alle heengaande toeren brei je recht, het patroon vormt zich in de teruggaande toeren, waarin je delen recht en averecht breit, volgens een bepaald patroon. Van bovenaf zie je streepjes, vanuit een bepaalde hoek verschijnt een figuur of een motief. In deze deken zijn het sterren. Meer over deze techniek vind je onder het label "schaduwbreien".

Deze foto past heel mooi bij de titel Schaduw:

📷: Age Meijer/FryskFoto

Een detailfoto van de eerste drie delen, je ziet hier de strepen en vaag iets van het sterpatroon:

📷: Age Meijer/FryskFoto


Ik ben heel benieuwd wat anderen gedaan hebben met het het woord BOEKTITEL. Kijk je mee?

Hier is mijn lijstje met linkjes:

Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is BORDUREN/NAAIEN.


Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

13 opmerkingen:

  1. Je bent er helemaal vol van! En ik ben momenteel Schaduw aan het lezen.., wat een mooi boek...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja sorry ;-) Dit waren de eerste boektitels die mij te beginnen schoten, haha!

      Verwijderen
  2. Mooi hoor zoals de opdracht van deze week past bij jullie dekens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb veel over de boeken van de 7 zussen gehoord. Nog niet gelezen.
    Maar de dekens worden erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tsja, je kan toch niet anders dan het hier over hebben? Het is echt een uniek project.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat grappig, je schaduw over het schaduwbreien!
    Alleen het eerste deel van de 7 zussen heb ik in bezit, de volgende wil ik deze winter aanschaffen.
    Ben nu aan een ander boek begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De dekens zijn geweldig mooi en dat je de boektitels deze week ook nog kunt gebruiken is helemaal mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tsja, dit kon niet missen natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind het echt hele mooie dekens. En helemaal met de verhalen erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig is dit hoe alles zo mooi het thema van deze week past. De dekens zijn echt schoonheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, geweldig zoals je 7-zussen deken overal bij past. Het is een hele mooie deken. Ik heb de boeken niet gelezen. Ik hou heel erg van spannende boeken met veel complotten en actie. Maar deze boeken lijken ook wel intrigerend. Wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat het schaduwbreien er ook in zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Is perfect for this week's theme! The effect created in the shadow processing is spectacular. My compliments to Witske too. Well done !
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen