{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 10 september 2015

Veertjes

Veertjes


Een tijdje terug zag ik op de blog van Dinah iets leuks, hier. Bij haar is het een blad en ik zag er direct een veer in :-)
En daar kon ik wel wat mee!
Dinah heeft een mooie fototutorial gemaakt, daar kun je precies zien hoe je het maakt en ik geef uiteraard wat aanvullingen.



Hoe meer lossen, hoe groter de veer. Bij een veer is het wel mooi om aan de onderkant een langer “steeltje” te hebben, wat meer dan op deze foto, mijn eerste exemplaar. Ik heb zelf steeds minstens 15 lossen gedaan en liet dat ongeveer 8 of 9 lossen "leeg".


En toen bedacht ik.... dit kan ook heel goed als slinger, dan haak je gewoon door!


Als er een veer klaar is, haak je direct weer minstens 15 lossen en dan haak je nog een veer. En daarna nog één en nog één en nog één.....
Het is ook leuk om allemaal verschillende lengtes te doen, kleine veertjes en grotere veren, gewoon op gevoel.



En wat worden ze leuk van garen met kleurverloop! Ik haakte een slinger vol veren voor Katrein, haar echte achternaam is namelijk Van der Veer en omdat het voor haar dertigste verjaardag was, werd het een slinger met 30 veren, dat snappen jullie vast!

Dit was zo'n leuk haakwerkje dat we dat direct gebruikten voor onze eerste handwerkavond, afgelopen maandag. Ik haakte daarom nog meer veertjes, voor aan de haakpakketjes.


En nog een slingertje, als voorbeeld:



Ook leuk om mee te sturen met een kaartje, om iemand een veer/pluim te geven of veerkracht toe te wensen! We hadden nog een ander patroon in dit thema, dat laat ik volgende week zien. En de volgende handwerkavond? Die is op 5 oktober. Wij zijn natuurlijk al druk bezig met de plannen en ideeën ;-)
Wil je meer weten over de handwerkavonden en/of wil je je opgeven om een keertje aan te haken? Kijk dan even hier.


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Heel leuk!! Blad en veer kunnen beide, superleuke versiering!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt echt op een veertje. Deze veertjes staan vast ook mooi aan een dromenvanger.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Dat kan heel goed! Het leek mij ook al leuk voor op een krans en dan gecombineerd met echte veren!

      Verwijderen
  3. Echt precies een veertje, knap gevonden en gemaakt! Dit kan je voor vele dingen gebruiken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) heel erg leuk z'n verven slinger.. En het idee voor een kaartje vind ik ook te gek.... Leuk dat je je eigen invulling geeft aan de patroontjes..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk ja daar kan je weer van alles mee bedenken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er echt leuk uit, zo fijntjes! En geinig als slingertje, hoe toepasselijk voor de dame met deze mooie achternaam...

    BeantwoordenVerwijderen