{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 23 september 2015

De eerste handwerkavond van het seizoen

De eerste handwerkavond van het seizoen


Op 7 september was het zover: de eerste handwerkavond van het nieuwe seizoen. Door prettige omstandigheden van mezelf (ik was even weg) was het een weekje later geworden, meestal beginnen we zo'n nieuw seizoen al in augustus.
En ik weet niet of het ermee te maken had: in eerste instantie was de avond helemaal volgeboekt, uiteindelijk waren we met een wat kleiner gezelschap. Genoeg kruidkoek dus :-)

Zoals ik al eerder hier en hier vertelde was het thema deze keer veren en vooral die laatste veren spraken aan:


Het is op de foto niet goed te zien, maar linksboven is een variant met zilver, zwart, paars en een pluis-garen en rechtsonder is een dubbele die enigszins is opgevuld. Ook leuk!

Wat ook heel leuk was, was dat een aantal dames hun "lopende zaken" meehadden en dingen die ze in de vakantietijd gemaakt hadden en daarvan laat ik ook wat zien.

Dit is de deken van Heleen waarin ze allerlei steken uitprobeert en tegelijk allemaal garens uit haar voorraad in werwerkt:




Christine had een fantastisch draakje gehaakt.


En ook deze twee cactussen die geweldig leuk staan in het servies van Katrein Kunst:


Lydia was bezig met een topje voor haar dochter:


En Margriet blijkt bezig te zijn met de Mystery Blanket van De Breiclub. Ze is heel enthousiast over het project. Jammer genoeg vergat ik een foto te maken van het blok dat ze mee had. Misschien de volgende keer! Dat is op maandagavond 5 oktober. Lydia zijn al druk bezig met de voorbereidingen :-)

Ben je geïnteresseerd en wil je meer weten over de handwerkavond en misschien zelfs eens aanhaken? Hier vind je meer informatie.


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.



4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er allemaal weer heel gezellig uit! Altijd leuk en inspirerend om met elkaar bezig te zijn! Leuk zoals de pauwenveertjes bij elkaar liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie creaties hadden de dames te laten zien!
    Maar de veren zijn ook heel leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig begin van de eerste handwerkavond en wat een leuke mooie creaties werden er getoond. Iedereen had hard gewerkt in de vakantie zo te zien. Allemaal heel creatieve mensen.
    De veren zijn heel leuk en mooi van kleur.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had een tip voor Borduurderij, kon helaas niet op haar blog komen, maar realiseer me nu dat het een tip is voor iedereen die heel veel naait, borduurt, patched. Als je een hekel hebt aan een vingerhoed kun je in een kringloop of tweedehands kledingwinkel soms heel dunne geitenleren vingerhandschoenen kopen. Even passen, je kunt ze zelfs wat oprekken.met vocht. Knip een vingerdeel af zodat het tot halverwege het middelste kootje van je middenvinger komt als je die als duwer voor de naald gebruikt. Na 3 jaar kruissteekborduren is mijn "top" nu versleten. Je kunt de top steeds een stukje verder draaien en het lijkt alsof je een tweede huis om de vinger hebt. Ik geniet van jullie blogs, momenteel net als Borduurderij met een Chinees borduurwerk bezig, twee katten in een huwelijksbootje met bloemen. Van mijn geijkte paadje afgestapt dit keer, ook wel leuk en die dunne leren vingerhoed? Ik moet op zoek naar nieuwe handschoenen, het was de laatste vingertop die over was, ik doe dit namelijk al 25 jaar met zo'n handschoenvingerhoed. alles geprobeerd, maar dit werkt voor mij het best. Ik denk dat nappa handschoenen ook goed werken. Reina

    BeantwoordenVerwijderen