{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 5 oktober 2017

Donderdag - dekendag, Mystery Blanket 2017

Donderdag - dekendag, Mystery Blanket 2017


Vandaag een bericht over een andere deken. Vorige week kwam bij mij namelijk hele leuke post binnen:


De doos van Breiclub.nl met daarin het pakket voor de Mystery Blanket 2017!


In de doos een mooie paperbag  en een mapje en nog wat aardigheidjes waaronder een paar leuke kaarten.

Het ging natuurlijk om de inhoud van die paperbag: allemaal mooie garens in prachtige kleuren! Ik heb ze per soort op de foto gezet en je ziet het allemaal in de volgende collage:


Er ontbreekt nog 1 bolletje, die kleur was momenteel niet leverbaar en komt in de nabezorging. 

Wat ik nu heb:
- 8 bollen Phildar Partner 3,5 , samenstelling: 25% wol, 25% acryl, 50% polyamide (hier komt nog 1 bol bij) 
- 15 bollen Schachenmayr Originals Wool, samenstelling 100% wol
- 3 bollen Durable Cosy, samenstelling: 50% katoen, 50% polyacryl
- 3 bollen Phildar Beaugency, samenstelling: 55% polyamide, 25% acryl, 20% wol
- 3 bollen Scachenmayr Bravo, samenstelling: 100% acryl
- 3 bollen Lana Grossa Cool Wool, samenstelling: 100% wol
- 3 bollen Phildar Randonnees, samenstelling: 45% acryl, 40% wol, 10% alpaca, 5% viscose

Bijna allemaal garens die ik nog niet ken, dat vind ik heel leuk! En ik vind het ook bijzonder dat het zoveel verschillende soorten zijn, met verrassende samenstellingen! 



Nu krijgen we de komende maanden steeds op de eerste van de maand een deel van de patronen tot onze beschikking, de eerste aanlevering was afgelopen zondag, 1 oktober. De patronen zijn exclusief voor deelnemers en die ga ik uiteraard niet delen. Wél mijn ervaringen en de resultaten. Alle blogs die ik schrijf over deze deken krijgen in ieder geval het label "Mystery Blanket 2017" mee.


Mijn collega-ambassadeurs en ik gaan allemaal een seizoen haken en/of breien van de Mystery Blanket 2017 en daar gaan we ook op onze blog over vertellen.
Hier is een lijstje met links naar de blogs over onze dekens:

Breien


De Breimeisjes 

Siets aan de Haak

Haken

De Haakhelden
Liefgehaakt
Renske Creatief

Siets aan de Haak

Ja, Sietske gaat allebei maken! En Renske gaat ook nog bezig met breien, als ik het goed heb. Het is de bedoeling dat we allemaal minimaal een keer per maand over dit project bloggen, al kan ik me voorstellen dat ik dat wel vaker ga doen. Voorlopig is 't vast heel vaak Mystery-maandag 😊 Te beginnen bij komende week!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.





10 opmerkingen:

  1. Alleen al bij het zien van de tas en de bolletjes gaat het toch al kriebelen?
    En ik ging even zoeken op internet en bij Draad en praat zag ik een klein stukje van de deken; toch leuk om een indruk te krijgen!
    Nou, ik denk dat je deze met veel plezier gaat haken en ik zou bijna ook nog mee gaan doen. Maar eerst moeten er eens andere dingen af. Maar ik ga het wel goed volgen...

    Groetjes,
    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk pakket om te ontvangen, lijkt mij! Ik deins niet gauw terug voor een diy dingetjes, maar een deken breien durf ik echt niet aan. Of: nog niet... Voorlopig hou ik het bij gequilte dekens, met de naaimachine werkt het sneller. Ik ga lekker jouw resultaten volgen de komende tijd!
    Leuk,
    Mar10.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig pakket! Ik ben heeeel benieuwd en volg het graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie wolletjes. Leuk dat er zowel een brei- als een haakversie van is. Voor iedereen wat wils dus. Hoewel ik zelf niet mee ga doen, ga ik wel graag volgen hoe jouw versie gaat worden. Veel plezier!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt dolle pret volgens mij, met al die verschillende, nieuwe garens !!
    Fijn toch, die voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, het is zo fijn. Wat een mooie kleuren heb jij ook uitgekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh mooie kleuren, en wat grappig die verschillende texturen ook, ik ben heel benieuwd wat dat voor een breiwerk gaat opleveren

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spannend zo'n mystery blanket want je weet natuurlijk niet van te voren hoe hij eruit gaat zien en welke steken je moet gebruiken. Je hebt in elk geval mooie kleuren uitgekozen en ik ga de mystery maandag volgen want ik ben heel erg benieuwd. In elk geval veel haakplezier aan je deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat veel bollen! Dat wordt weer een heel project. Veel plezier met het maken van dit mysterie. Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen