{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 21 juli 2017

Zomer 2017 Vakantieproject: boodschappennet haken

Zomer 2017 Vakantieproject: boodschappennet haken


Dit is echt zo'n fijn vakantieproject: een boodschappennet haken.
Ik had een bol Mixed fine van Action en de projecten die ik daar tot nog toe mee probeerde, waren niet naar mijn zin. Het blijkt heel geschikt voor een boodschappennetje 😊


Ja, dit was waar ik een tijdje terug spiraalsgewijze rondjes voor haakte!


Ik haakte het hele net spiraalsgewijs.


De handvatten deed ik deze keer anders. Ik haakte op een zeker punt een aantal lossen en haakte dan terug met vasten en onderaan ging ik dan aan de andere kant van die rij lossen ook vasten haken tot het eind. Daarna haakte ik het vast op de rand van het net en na een rij vasten maakte ik nog zo'n handvat.


Ik maakte ze eerst niet zo groot, maar bedacht dat ik ze liever groter had dan bij mijn paarse versie:

Over mijn paarse netje lees je hier meer

Dus haalde ik dat deel weer uit en maakte ze wel 75 lossen lang:


Het is weer grotendeels geïnspireerd op het netje van lossen & vasten, want dat is zo leuk bedacht: dat je het hele netje tussen die twee rondjes kunt stoppen:


Ik ben erg blij met mijn nieuwe versie! Ik vind de kleur leuk én de handvatten zijn veel prettiger, mede doordat ik ze nu met vasten gehaakt heb en omdat ze langer zijn.


En ik heb 'm nu lekker breed gemaakt. Mijn paarse versie is veel smaller, dat valt ook tegen in 't gebruik. Hier kan tenminste veel in!


Dat garen is in heel veel leuke kleurtjes te koop!

 
125 gram op een bol, 350 meter. Daar zou je haast wel twee netjes uit kunnen maken, denk ik. Dan moet je ze iets kleiner maken dan dat ik gedaan heb.

Dit patroon werkte ik uit voor de handwerkavond. Mocht je belangstelling hebben voor mijn versie, dan mag je wel mailen. Dan stuur ik het je toe. 't Is wel vakantietijd, dus misschien reageer ik niet direct. Mailadres: debreimeisjes@gmail.com.

In de maanden juli en augustus zijn De Breimeisjes in vakantiestemming. Wél veel blogjes, soms met een beetje "oud nieuws"  dat nog wel de moeite waard is. De poppen zijn op vakantie en toch iedere week in ieder geval een lijst met linkjes. Misschien wat minder reacties bij anderen. 
En ondertussen natuurlijk gewoon doorgaan met haken en breien 😊

Dus ook de komende tijd kun je rustig regelmatig komen buurten bij De Breimeisjes, gezellig! 
Geniet zelf ook van een mooie lange zomer en denk om de happy momentjes!




Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Ik vind ze zo leuk! Een beetje ouderwetsig doen ze aan. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je hem aanpaste zodat het handig is voor jou.
    Lange handvatten vind ik ook altijd leuker en er moet zeker veel in kunnen, ze zijn toch stevig genoeg hé. Leuke tip om dat met dat garen van Action te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo handig zijn ze! En met je eigen aanpassingen zal hij helemaal perfect zijn.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er toch veel gezelliger uit in de winkelstraat! Zou je mij het patroon willen mailen? Dan ga ik ook maar weer eens richting de Action :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. altijd handig zo'n netje in je tas!
    wil er ooit ook nog eens 1 of 2 maken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb diverse bollen liggen van de action. Wist ook niet dat ik er mee zou maken maar dit vind ik een super leuk idee! Ik zou graag het patroon willen ontvangen van u. Vind het heel fijn dat u het wilt geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie dat ik als unknown sta maar zou toch graag mee willen haken met deze tas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste "unknown", als je me even een mailtje stuurt, dan kan ik je het patroon mailen! Ik weet namelijk nog steeds niet wie je bent! debreimeisjes@gmail.com

      Verwijderen