{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 26 juli 2017

Zomer 2017 Armbandjes haken (2)

Zomer 2017 Armbandjes haken (2)


Vorige week liet ik deze armbandjes zien en gaf ik het patroon van het roze armbandje. 


Vandaag de uitleg voor het blauwachtige armbandje.
Dit armbandje lijkt veel op 't roze. Het ontstond doordat het blauwachtige garen dikker is en het wat ging wringen in de losse die het hartje van ieder bloemetje vormt. Ik besloot afwisselend aan een kant 1 bloemblaadje of 2 bloemblaadjes te haken en aan de andere kant precies tegengesteld. 
Bijkomend leuk effect is dat het een speelser bandje wordt, je krijgt een soort van zigzag-effect:



Ook nu begin je met een aantal lossen, deelbaar door 6 + 1.
Haak dan aan een kant: 2 lossen, 1 halve vaste in de 6e losse vanaf de haaknaald. Die losse wordt het hartje van het eerste bloemetje. Je haakt hierin (2 lossen, 1 stokje, 2 lossen, 1 halve vaste), dat is 1 bloemblaadje. Vervolgens 2 lossen en 1 halve vaste in de 3e losse. De eerste halve bloem is nu af. Dan *2 lossen, 1 halve vaste in de 3e losse. In diezelfde losse 2 x (2 lossen, 1 stokje, 2 lossen, 1 halve vaste). Dat zijn 2 bloemblaadjes. Hierna 2 lossen en 1 halve vaste in de 3e losse, 2 lossen, 1 halve vaste in de 3e losse en in diezelfde losse (2 lossen, 1 stokje, 2 lossen, 1 halve vaste)*. Je eindigt het bandje met 2 lossen, 1 halve vaste in de laatste steek. 
Hier kun je direct 10 lossen haken en weer 1 halve vaste: dat is het lusje voor de sluiting. Aan de andere kant haak je de bloemetjes af, je haakt 1 bloemblaadje als er al 2 aan de andere kant zitten en 2 als er maar 1 zit aan de andere kant.




Uiteindelijk hecht je de draadjes af en zet je een leuk knoopje op het laatste bloemetje. Dit is de hand van Lydia, voor haar haakte ik er een van een multikleur draadje met groen- en rozetinten:



Snel klaar en leuk om te maken! En ik heb nóg een leuk armbandje gemaakt. Het patroon van dat groene geluksbandje laat ik binnenkort ook zien, maar ik weet niet of dat volgende week al is.





In de maanden juli en augustus zijn De Breimeisjes in vakantiestemming. Wél veel blogjes, soms met een beetje "oud nieuws"  dat nog wel de moeite waard is. De poppen zijn op vakantie en toch iedere week in ieder geval een lijst met linkjes. Misschien wat minder reacties bij anderen. 
En ondertussen natuurlijk gewoon doorgaan met haken en breien 😊

Dus ook de komende tijd kun je rustig regelmatig komen buurten bij De Breimeisjes, gezellig! 
Geniet zelf ook van een mooie lange zomer en denk om de happy momentjes!




Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen: