{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 9 juni 2017

Van alles wat op vrijdag

Van alles wat op vrijdag


Het is vrijdag en vandaag heb ik van alles wat in m'n blog. 
Ik begin met wat tuinnieuws: de aardbeienplant zit vol met bloemetjes en beginnende aardbeitjes


en de eerste aardbei is geoogst!


De besjes beginnen rood te kleuren:


Een mooie paarse papaver:


en de derde Clematis begint te bloeien:


De knotwilgen zijn nu heel leuk:


En ik heb nog een foto gemaakt van dichterbij het raam. Dan kunnen jullie mijn verzameling "cactussen" zien 😊


Van binnen fotograferen is altijd lastig vanwege tegenlicht, van buiten valt ook niet mee, door de spiegeling.

Gisteren vond ik een verrassing in 't prieel:


Lydia was heel vroeg bij de Action en scoorde zo'n mooi boek over handlettering voor me.
Daar gaat mijn hart van huppelen! Niet zelf bedacht, deze uitspraak, maar ik gebruik 'm graag en best wel vaak en daarom kreeg ik kort geleden dit van Lydia, had ze voor mij gemaakt:


Volgens mij heeft ze zelf ook zo'n leuk boek, dus vandaag zou ze zomaar ook iets leuks op haar blog kunnen hebben, kijk je even mee?

Vandaag ook nog feest! Het is de trouwdag van mijn ouders, 53 jaar getrouwd. 
En een vriendin is jarig en bereikt de mooie mijlpaal van 50 jaar! En van die 50 jaar ken ik haar al zo'n 32 jaar. Natuurlijk maakte ik een cadeau voor haar, en daar ga ik ook zeker nog over bloggen. Een andere keer. Vandaag laat ik vast even het grootste deel van de kleuren zien:


Toch nog wat wolligs in de blog vandaag!

Ik hoop op een mooie dag met lekker weer, want het is een tuinfeest. En als 't even kan, graag mooi weer voor 't hele weekend. Morgen in Sneek is het Út Sneek straatfestival, met veel muziek en straattheater! Kijk hier voor het programma.

Graag wens ik jullie ook allemaal een heel fijn weekend! Denk om de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

16 opmerkingen:

  1. Heerlijk he die verse aardbeitjes uit eigen tuin zijn toch het lekkerst ;) Ik ben benieuwd naar de komende creaties. Fijn weekend.
    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Straatfestival? Dankjewel voor de tip. Het is me echt helemaal ontgaan. Lekker die aardbei. Heb je onze aardbeien in de tuin eigenlijk wel eens gezien? Het zijn er heel veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Straatfestival? Dankjewel voor de tip. Het is me echt helemaal ontgaan. Wist je eigenlijk wel dat wij echt heel veel aardbeien in de tuin hebben? Jullie ook een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och och! Sorry vriendin.Kijk eens wat een zooi ik van de reacties heb gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons doen de aardbeien het ook heel goed :) Leuk. adeautje van Lydia. Ik kom straks ook nog met tuinnieuws :)
    Fijne dag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke post met veel gezellige foto's. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben benieuwd: blauw, wit en rode wol... Waarom denk ik aan iets met de Friese vlag???

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat veel leuke dingen de papaver zo mooi en groot is die bloem en natuurlijk de felicitaties voor alle feest vierenden !! fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kopje koffie erbij en genoten van je blog terwijl Jens Plens buiten de tuin sproeit :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er goed uit in jullie tuin! Het is nu ook wel heel groeizaam weer, nog beter als de zon nog flink haar best gaat doen.
    Wat een leuk boek heb je van Lydia gekregen, maar nog mooier is haar hand-lettering cadeau dat ze zelf gemaakt heeft voor jou!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niks smakt zo lekker als uit eigen tuin volgens mij.. Ik zag al iets op FB langs komen over een 50 jarige.. Gefeliciteerd. Wat een mooie boek, bij de Action zei je.. Ga zeker even kijken.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig in de tuin en gefeliciteerd met het jubileum van je ouders,.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's van je tuin. Vooral de paarse papaver vind ik erg mooi. Lief cadeautje van Lydia. Gefeliciteerd met de trouwdag van je ouders. 53 jaar is een hele tijd. Ik hoop dat ze nog lang samen mogen zijn. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is alles hard gegroeid hè in de tuin.
    Dat je hartje huppelt van zo'n boek, snap ik wel!
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mijn besjes zijn ook bijna plukrijp!! aardbeitjes heb ik niet, die vraten de slakken en zo allemaal op.. frambozen struik zit echt heel vol.. alleen nog groeien en kleuren!!
    wat kan een mens trots zijn op zijn eigen oogst he??
    en wat een prachtige kleur papaver!! ik had oranje en rode, maar ze zijn verdrongen door de aardpeer jammer genoeg.
    ook mijn roze clematis bloeit met een tiental bloemen.. maar de rest heeft erg geleden van de stormen van afgelopen dagen..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog gefeliciteerd met al die mijlpalen!
    Wat lief van Lydia! Veel handletteringplezier!

    BeantwoordenVerwijderen