{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 15 juni 2017

Aardewerk, handletteren en de grootste gehaakte deken

Aardewerk, handletteren en de grootste gehaakte deken


In het Pinksterweekend bezocht ik twee leuke fairs, de Overuinenfair in IJlst en One Local Day in Sneek. Bij beide kocht ik iets van... aardewerk 😊


Hierboven een soort van "heksenhoed/vogelhuisje". Het is gevuld met stro en schijnt een fijn huisje voor lieveheersbeestjes te zijn. Het is gemaakt door Antje Schaap van De Rike Ierde.

Hieronder een leuk klein sterretje. Sterretjes vind ik altijd leuk en deze kan nog in de kerstboom ook, als het daar tijd voor is. Ik heb nog gezocht naar de maakster, maar kan het jammer genoeg niet terugvinden. 


Vorige week vertelde ik dat ik dat leuke boek over handlettering kreeg van Lydia. Ik was direct geïnspireerd en probeerde wat uit op een kaartje voor mijn ouders:



en voor de speciale verjaardag van m'n vriendin. Bij haar kaart deed ik ook wat met zo'n leuk papiertje, waar ik een hart uitknipte. Best leuk om te doen, zo'n kaartje knutselen! 



Vanmiddag ga ik weer aanhaken in de bibliotheek in Sneek, ik vertelde er maandag al over.
En ja, die twee delen zitten bijna aan elkaar:


Wij haken van 14.30 - 16.00 uur. Haak je ook aan?


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


8 opmerkingen:

  1. mooie deken en wat komen er veel langs op fb !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzonder vogelhuis. Zoiets had ik niet eerder gezien.
    Het handletteren gaat je goed af. Er volgen vast meer mooie kaartjes.
    De deken wordt prachtig. Hoe haak jij de vierkantjes zo mooi aan elkaar? Of naai je ze aan elkaar?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik haak ze direct aan elkaar in de laatste toer, join-as-you-go heet dat geloof ik. Met een halve vaste tussen de stokjes-groepjes van de naastliggende granny.

      Verwijderen
  3. Dacht ik toch even dat je ook aan het kleien was geslagen :) Leuk die hoed. Is ie voor vogels én lieveheersbeestjes? Voortaan voor iedereen een zelf gehandletterd kaartje? Leuk! en je gaat weer als een speer met je deken. Volgens mij lever je een aardige bijdrage aan de grootste deken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha!
      Nee, 't is geen echt vogelhuisje, maar een look-alike, met kleine vogeltjes (van klei) op de rand van de hoed.
      En ik probeer wel één deken in te leveren. Dat gaat ook wel lukken, ik ben op schema, maar een mevrouw bij onze groep heeft al zes dekens ingeleverd!

      Verwijderen
  4. Heb je die hoed in IJlst gekocht. Daar heb ik volgens mij (ook) van die dingen gezien. Reuze handig is de strijd tegen de luizen. En wat schiet je deken al lekker op zeg. Fijn weekend vast. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt, die heb ik in IJlst gekocht. Ik vond het ook een heel verantwoorde aankoop :-) En erg leuk ook!

      Verwijderen
  5. Wat leuk...die hoed. Morgen maar even in het echt bekijken😉

    BeantwoordenVerwijderen