{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 2 april 2014

De eerste slinger van het feestje van deze blog

De eerste slinger van het feestje van deze blog


Vanwege het feestje van deze blog had ik beloofd voor een aantal lezers een slinger te maken. Een slinger is klaar en allang op de bestemming aangekomen. Vandaag laat ik 'm eindelijk zien op de blog. Ik heb er even mee gewacht omdat ik dit idee ook gebruikte voor onze workshop van afgelopen maandag.

Op Pinterest had ik namelijk hele leuke gehaakte huisjes gezien. Ik kwam niet bij een patroon, maar vond wél inspiratie en haakte deze huisjes:


Het eerste huisje lijkt erg op wat ik op Pinterest zag, het tweede bedacht ik zelf en beviel mij beter. (Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand anders dit ook al eens bedacht heeft, maar dit is mijn vesie.)
Toen las ik de reactie van Fenna, over haar vriendin die vanwege een ziekte had moeten verhuizen en ze wilde voor haar graag een vrolijke slinger voor dat nieuwe stekkie. Ik dacht direct aan een slinger van deze huisjes. Ik heb overleg gehad met Fenna en we kwamen tot een kleurstelling en ik haakte een heleboel huisjes:


Die kwamen aan een slinger:



En ik haakte er nog twee bijpassende sleutelhangers bij voor de dochters van de vriendin, twee huisjes die ik met vasten rondom aan elkaar haakte met bovenop een lus van zo'n 30 lossen.



Patroon:
Begin met 13 lossen.
Toer 1: (eerste 3 vormen het "1e stokje"), insteken in de 4e losse vanaf de haaknaald en vanaf daar stokjes haken, in totaal 11 steken.
Toer 2 + 3: 3 lossen (= 1e "stokje"), 2 stokjes, 2 lossen, 2 steken overslaan en in volgende steek 1 stokje, 2 lossen, 2 steken overslaan, in de volgende 3 steken elk 1 stokje.
Toer 4: 3 lossen (= 1e "stokje"), 10 stokjes. Bij de "raampjes" kun je gewoon om het lussenboogje haken.
Toer 5: met halve vasten naar de 3e steek, 3 lossen (= 1e "stokje"), nog 6 stokjes.
Toer 6: met halve vasten naar de 3e steek, 3 lossen (= 1e "stokje"), nog 2 stokjes.
Haal nog 1 x een omslag door de lus en hecht af.

Liefs van De Breimeisjes!

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi gedaan. Het hoeven inderdaad niet altijd vlaggetjes te zijn.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuk idee zeg!
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nah, dit vind ik nou super leuk bedacht! Niet moeilijk, maar je moet er maar op komen, het ziet er geweldig uit! Nu komen jouw huisjes op mijn Pinterestbord ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk! Ik zal ze ook toevoegen op een van mijn eigen borden!

      Verwijderen
  4. Nogmaals hartelijk dank!!!
    Mijn vriendin was er stil van.
    Vooral de huisjes met hartjes voor haar dochters, is een liefdevol gebaar. Thanks!

    Namens haar ook hartleij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige slinger en heel origineel met die huisjes als verhuiscadeau!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen