{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 27 februari 2015

Uitgerekend

Uitgerekend


Hier liet ik zien dat ik met een wiskundig breiwerk bezig was. Mijn Möbiussjaal is klaar. Eerst had ik net te weinig garen:



Ik heb toen bijna een hele toer teruggestoken en ben dus eerder begonnen met afhechten. Ik volgde het patroon en heb gebreid met 110 steken, de middelste maat. Mijn bollen hadden iets minder meters dan de bollen van het patroon, maar omdat ik niet de grootste maat maakte, had ik verwacht toch genoeg garen te hebben. Maar met een kleine aanpassing is het dus alsnog gelukt. Het is gebreid met dubbel garen en pen nummer 8.




Het Stonewashed garen is heerlijk zacht. Ik vond het prettig breien, alleen was het jammer dat in de laatste bol nogal wat knoopjes zaten. Die probeerde ik een beetje aan de achterkant te laten, maar met dit patroon is het niet zo duidelijk wat de voor- en achterkant is, eigenlijk is het één vlak.

Ik vond Marie-Antoinette weer bereid om deze Möbius te showen:


Marie-Antoinette was wel een beetje lastig te bereiken, want er lagen allemaal wilgentakken voor haar.


Echtgenoot had namelijk de wilgen geknot. 


En ik heb weer een leuke collage geknutseld met Photogrid:


Ik ben zelf blij met het resultaat! Heel apart om te breien! Ik wil nog wel eens zoiets maken en zag bij Nelleke een heel erg mooi exemplaar. Misschien waag ik me daar nog eens aan.

Nog even over echtgenoot, die vaak deeltijdschrijver is. In deze blog las ik over "de Houthakker", deze week was er bij mij een houtzager :-)


Er is weer hout genoeg om eens een vuurtje te stoken! En Marie-Antoinette is weer goed bereikbaar.

Nog steeds voorjaarsvakantie! En weekend, dus wens ik jullie allemaal graag een heel fijn weekend!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Hij is erg leuk geworden, je möbius!! Hele mooie kleur en uitvoering,hij ziet er ook comfortabel uit.Toevallig heb ik deze week de mijne weer gedragen, het blijft een leuk principe die möbius :-).
    Fijn weekend, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je sjaal is echt wel heel mooi geworden en Antoinette showt hem echt perfect!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow hij is echt prachtig!!!! Super knap. de BOM!! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat garen is super hé. Nog zelf niks mee gemaakt, maar op de hobby zijn ze er al wel mee bezig geweest. Jou resultaat is heel mooi en jou tuinmodel doet die weer alle eer aan. ;-)
    Heel fijn weekend
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful shawl! I absolutely love it! Lovely photos too! Visiting from Annemarie Haakblog Link Party! Thank you for sharing!
    Hope you have a wonderful day!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi, ik denk dat ik er maar eens op moet studeren hoe je dit maakt.
    Ik wil wel steeds een stola maar hou niet van die punten. Dit is wat ik bedoel.

    BeantwoordenVerwijderen