{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 10 oktober 2014

Vrijdag - dekendag Dé deken van Dé Breimeisjes

Vrijdag - dekendag Dé deken van De Breimeisjes


Op vrijdag lang komt er al wekenlang op de blog van Tertia en Jolanda nieuw "huiswerk" vrij voor dé deken, de Crochet Along 2014. En ook ik haakte aan. In de zomervakantie "moest" het ineens af van mij en ging ik los. Ik haakte en ik haakte en ik haakte. Ondanks de warmte. En mijn deken is dan ook al een paar weken klaar. Omdat volgens mij vandaag de laatste gewone toeren vrijkomen, laat ik mijn exemplaar nu zien. Misschien breng ik iemand nog op een idee voor de rand die er nog omheen moet.

Een heleboel foto's! Eerst een paar detailfoto's:




De hele deken, nog zonder rand:


Als rand haakte ik met alle kleurtjes een toer vasten:


Nog een toer halve stokjes met de grijze kleur.



En een toer met boogjes in de blauwe kleur:


Mijn hele deken meet ongeveer 125 cm x 170 cm.


Ik haakte met 289 steken. Voor de meeste toeren gebruikte ik haaknaald nr 4. Voor de grannystripes nr 3,5 en voor het Catherine wheel en de starstitch 4,5.
Ik gebruikte ongeveer 25 bollen Roma van Scheepjes en de deken weegt iets meer dan 1200 gram.


Een groot en mooi project! En ik ben blij dat het klaar is! 
Ik haak ondertussen door aan mijn nieuwe eigen dekenproject (vorige week liet ik daar al wat van zien).

Hier in Friesland begint vandaag de herfstvakantie. Komende week gaat de blog dus ook in de vakantiemodus en toch.... vijf keer een blog!
Nu wens ik iedereen een heel fijn weekend! En ook een fijne herfstvakantie!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wauw Akkelien, zo mooi gedaan. En dat randje er rond, dat maakt het helemaal af. Leuk dat je ons de geschiedenis van de deken verteld (hoeveel wol, wat ze weegt....)
    Grtjs en geniet van de vakantie
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi ik moet nog ff dus ik haak wel even door nog !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je deken is echt WAAUW! Supermooie van kleur en dat randje maakt het echt wel helemaal mooi af. Alweer een heel mooi en nuttig afgewerkt project.
    Grtjes en een fijne vakantie
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een prachtige deken geworden, ook hele mooie frisse kleuren.
    Daar kan je best trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige deken is dat Akkelien,!.
    Hier duurt het nog een week voor er vakantie is, maar ja voor mij maakt dat niet veel verschil. alle dagen zijn het zelfde. Zelf heb ik nog steeds niets te laten zien, maar kom wel weer bij jullie kijken.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat is die mooi! Daar mag je enorm trots op zijn!
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kleuren heb je gebruikt. Prachtige deken!

    BeantwoordenVerwijderen