{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 6 juni 2013

Engelse drop

Engelse drop


Via de ene blog kom je in de andere blog en zo vind je allerlei leuke patronen, heerlijk is dat!
Zo vond ik hier patroontjes van Engelse drop. Superleuk idee, ook voor workshops! En ik ging aan de haak: 


En zo heb ik nu een potje nepsnoep! In het oorspronkelijke patroon wordt textiellijm gebruikt om de dropjes te maken. Dat staat mij een beetje tegen en ik deed het dan ook met naald en draad. Bij die ronde dropjes kan dat gewoon met de laatste draad waar je mee haakt. Voor de vierkante dropjes gebruikte ik dun wit naaigaren. Ze staan ook op de website, bij ander gehaakt en gebreid lekkers.

Bij de patroontjes geven we altijd een klein haakwerkje en dat was deze keer natuurlijk zo'n dropje. Ik heb het patroon daarvoor wel iets aangepast, ik maakte het van acryl en wilde er direct een lusje aan om ze aan de patroontjes te bevestigen. Binnenkort zet ik mijn patroonversie op de blog. Met foto's is het plan. Staat voor maandag 10 juni 2013 in de planning! Hier is de link.


Natuurlijk hadden we echte drop mee en het was een heuse thematafel:


We hebben nog één handwerkavond voor de zomervakantie, op 1 juli aanstaande. De prijs is aangepast, voor € 7,50 mag je mee komen haken of breien, er zijn garens om te gebruiken, er is thee/koffie met wat lekkers, we zorgen iedere keer voor leuke ideeën en natuurlijk mag je ook gewoon je eigen haak- of breiwerk meenemen! Meer informatie of je opgeven kan bij Katrein Kunst!

Liefs van De Breimeisjes!

7 opmerkingen:

  1. Ik lust echt geen drop, maar de gehaakte versie vind ik fantastisch. Ik ben verslaafd aan chips, maar daar bestaat nog geen gehaakte versie van zeker ;-)
    Grtjs
    daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou er zo je tanden in zetten1 Ik zie ze ook voor me aan een ketting geregen of op een haarspeldje...schattig...Fijne zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Petra, dat wilde Lydia gaan doen, een ketting met deze dropjes. Ik heb zelf al een sleutelhanger gemaakt. Superleuk en snel werkje!

      Verwijderen
  3. Je drop lijkt net echt Akkelien, wat heb je dat knap gemaakt zeg!
    Zal zeker succes hebben op de haakles!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. NOu is dat toevallig ik ben ook bezigmet dit patroontje, zag het ook bij iemand en vond ze zo leuk dat ik gister ben begonnen...

    Leuk zijn ze he!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo, ik zoek iemand die deze Engelse drop voor mij kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn email is mike.hilgeman@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen