{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 14 maart 2013

(n)everending story (2)

(n)everending story (2)


Vorige week vertelde ik over het begin van dit project. 
In het begin had ik nog niet zo'n haast. De opdrachtgeefster ging namelijk toch zo'n beetje de hele zomer weg. Voor het nieuwe schaatsseizoen wilde ik er wel klaar mee zijn, dus in september heb ik een eindspurtje ingezet.


Toen moesten de boven- en onderrand nog vastgezet worden en er moest een randje langs de zijkant. Ik ging het nog even wassen.......
En toen was het dus veel te smal!!!!!!!!!!!!!!!!!! Met de beste wil van de wereld kon ik het echt niet oprekken tot de benodigde 80 centimeter. Het moet wel strak hangen, dus je wilt het ook niet te ruim maken, want dan hangt het niet mooi. Maar te krap, dat is dus echt niet goed.
Ik heb dit eerst maar eens voor mezelf verwerkt en wilde het bespreken met de schaatsende dame. Zij had echter een hoop afspaken, dus het kwam er niet van. Ik besloot aan de zijkanten een stukje bij te haken. Het garen heb ik van te voren ook gewassen. 
In de voorjaarsvakantie kwam vriendin Irene langs en ik liet haar het eindresultaat zien:

Ik zag direct dat dit dus niet goed is. Hoe het lubbert aan de zijkant! Afschuwelijk!
En dus ben ik opnieuw begonnen. Nieuw garen gekocht (Durable glanskatoen, ecru, nr.12). En nu 8 hokjes breder. Heb ik direct ook wat aanpassingen in de tekening verwerkt waar ik achteraf minder tevreden over was. 
Wordt dus weer vervolgd! Want het is op dit moment nog niet af.

Wat het schoonrijden betreft: het schaatsseizoen is afgelopen. Op 4 maart was een groep van De Pronkriders aanwezig bij een clinic in Groningen. Ook onze ambassadeur Ard Schenk was hierbij aanwezig. Hier is een leuke reportage te zien!

5 opmerkingen:

  1. Oei dat ziet er niet zo goed uit. Wat een werk toch en nu weer overnieuw.
    Maar deze is misschien wel leuk om in een raam te spannen of zo? Of kussen van te maken het patroon is toch wel super leuk
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei Akkelien, zoveel werk dat je al gedaan hebt en dan nog niet tevreden. Spijtig. Kan je die mooie lap niet voor iets anders gebruiken? Ja je gaat er wel aan werken tot je het resultaat goed vind. Moed meisje... (nu versta ik de titel...)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n pech Akkelien terwijl je al die tijd en moeite erin hebt gestoken! Daar zou ik ook lastig van zijn en even moeten verwerken :) Maar ik bewonder je om toch opnieuw te beginnen vol goede moed. Gebruik het andere voor een kussen of trek het uit en maak er ooit wat anders van!
    Groetjes, en moed, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op de foto lijkt hij lelijker dan dat ik hem toen vond.
    Ik vind je echt een kanjer dat je opnieuw bent begonnen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat zonde van je werk allemaal!
    maar ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe wordt!
    het lijkt wel of de lap na het wassen breder en korter is geworden..
    moet je hem niet in vorm trekken en vastgespeld laten drogen als je hem gewassen hebt?

    BeantwoordenVerwijderen