{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 1 maart 2013

Hartjes haken, workshop

Hartjes haken, workshop

Vandaag doe ik workshops, voor het goede doel. Ik ga hartjes haken. Maandag had ik met collega-breimeisje al een workshop bij Katrein Kunst en toen hebben we dezelfde  hartjes gehaakt. Handig, want toen bleek dat er wat onduidelijks stond in mijn "handleiding".  Ik had alles al geprint en gisteren bleek dat mijn workshops volgeboekt zijn, dus ik moest even wat wijzigingen aanbrengen in alle zestien pakketjes! (Er zijn twee workshops, beide keren acht personen.)



Deze hartjes wil ik gaan maken:
En deze kleurtjes katoen heb ik bij me voor de workshop:

Even voor de haaksters onder mijn bloglezers: als basis gebruik ik het vijf-toeren-hartje van "blijmetdraadjes.nl". Er zijn wat aanpassingen á la De Breimeisjes. Allereerst: het begindraadje hangt aan het einde onder je hartje, dat moet dus niet te kort! Ook hecht je niet af, je haakt nog een hele toer vasten rondom het hartje. Aan het eind van dat rondje netjes afwerken (kijk hier voor een hele mooie uitleg van "karinaandehaak"). De draadjes van begin en eind laten hangen! Je hebt twee hartjes nodig, leuk om die van verschillende kleuren te maken! 
Als je twee hebt, leg je ze met de verkeerde kant tegen elkaar en haakt ze met vasten aan elkaar, in weer een andere kleur. Haak alleen in de achterste lusjes, dus de lusjes die dicht bij elkaar zijn, één lusje van ieder hartje. Begin onderaan, naast de loshangende draadjes. Als je precies boven in het midden bent, haak je 30 lossen en die haak je met een halve vaste onderaan vast. Dit is het ophanglusje. Daarna verder met vasten tot je rond bent. Haak rond de loshangende draadjes. Afhechten en dan ook dit begin- en einddraadje bij die andere draadjes brengen. Dan leg je een knoop in die draadjes, eventueel even bijknippen, en het is klaar! 
Leuk is het om dan het hartje nog te versieren met pailletten, knoopjes en/of kraaltjes en een belletje onderaan!
Zelf heb ik zo'n hartje als tassenhanger en het zou ook als sleutelhanger kunnen.
Enkele hartjes zijn ook al leuk! Dan kun je tijdens het rondhaken ook direct het ophanglusje maken. Ik heb deze hartjes bijvoorbeeld gebruikt voor deze slinger.

Ik wens iedereen vast een heel fijn weekend!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

10 opmerkingen:

  1. Je hebt het er maar druk mee, maar wel heel leuk die hartjes. Succes met de workshop, er gaan weer een hoop mensen naar huis met een blij gezicht denk ik
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes vandaag! Kan niet anders dan goed gaan met zo'n leuk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn hele mooie hartjes. Ze gaan echt blij zijn met jou workshop. En dan die leuke kleurtjes die je hebt uit gekozen. Laat ons weten hoe het is geweest hé. Als het kan met foto's :-). Nog een fijn weekend.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke hartjes Akkelien, ik heb er een tijd geleden ook zo een heel aantal gehaakt als sleutelhanger en heb toen mijn pols naar de vaantjes geholpen, let dus op!
    Maar ze zijn wel leuk om te maken, ik had het patroontje van karin aan de haak :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke hartjes,Succes met je workshop.
    Mooie kleurtjes,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk hoor zo, n workshop. het was vast een succes
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super schattig! Ben voor t eerst hier lekker aan t neuzen en vermaak me prima ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lovely hearts! Followed your link through Annemarie's party.

    BeantwoordenVerwijderen