{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 30 maart 2017

Kipjes cadeau

Kipjes cadeau


Toen zoon laatst jarig was, kreeg hij veel geld met snoep. 
Want alleen geld is wat kaal, hé 😊 Wat hij heel leuk vond was zo'n groot chocolade-ei gevuld met bonbons. Dus toen gisteren de dochter van Lydia jarig was, kwam ik ook aan met iets van chocola, met bonbons, in dit geval een kipje. Daar kon ook nog wel een gehaakt kipje bij, vond ik.  Ik vond nog een restje kleurige sokkenwol:


Hiervan heb ik ooit sokken gebreid, voor Lydia.

Leuk om er nu nog een kipje van te maken. Wel even puzzelen hoe groot het kon worden. Ik heb dit lapje ook net andersom gehaakt: ik haakte 35 lossen en daarop ongeveer 20 toeren van 34 vasten (met steeds een keerlosse). Het kleurverloop bij dit garen is vrij lang, dat komt nu mooier uit. Kijk hier verder voor het patroon.


Het is een vrolijk kipje geworden en natuurlijk mocht het kipje eerst even poseren in de tuin. Ik heb deze keer de naden aan de buitenkant gelaten en dat ziet er ook best grappig uit.


Ik ben zelf heel enthousiast over de vrolijke ogen:



Twee lovertjes op elkaar én een kraaltje. Komen al die lovertjes toch nog eens van pas!

Er was nóg een restje van dit garen en ik haakte...



nog een kipje 😊 Een sleutelhangerkipje. Ook leuk aan de paastakken!
Kijk, ik maakte nu even een foto van het overdwarse mini-lapje:



Het was even testen, ik geloof dat ik 18 vasten had en 7 of 8 toeren gehaakte heb. Toen op dezelfde manier een kipje ervan gemaakt, wat kortere pootjes en een iets kleinere kam en snavel. En hier zitte ze naast elkaar:




Drie kipjes cadeau, die ene van chocola zal wel snel op zijn!




Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Gezellig cadeautje weer!
    En inderdaad; de ogen zijn top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, wat geweldig leuk zeg! Echt een feestelijk en vrolijk cadeautje om erbij te geven. Leuk gedaan Akkelien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super cadeau. Daar word je als ontvanger absoluut vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk en vrolijk! Die oogjes zijn inderdaad goed gevonden, dat idee ga ik onthouden :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen