{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 25 juni 2021

Crea 2021 De M van...

Crea 2021 De M van...

In 2021 doe ik mee aan de alfabetchallenge en vandaag is de M aan de beurt.



De M van Moeder, Mama, Mem. Dat is misschien wel de belangrijkste vrouw in je leven! Ikzelf vind dat ook het mooiste dat ik zelf geworden ben.
En hier hoort moederdag bij.
Voor moederdag heb ik vaak iets gemaakt en gedeeld op de blog, dit jaar bedacht ik deze onderzetters voor mama-de-liefste:


Met madeliefjes erin. Het patroon vind je hier.

De M is ook van mandala.
Mandala's zijn ronde vormen, ik heb er wel eens een paar gehaakt, bijvoorbeeld deze:


Gehaakt naar patronen uit een boekje over mandala's haken. In deze blog schreef ik erover.

De M van macramé. Ook een hele leuke techniek. Een paar jaar terug heb ik met Zpagettigaren wat uitgeprobeerd.


Meer van dit knoopwerk zie je in deze blog.

De M van M&M's. Ik heb een paar jaar terug als surprise deze twee gehaakt:


Meer over dit stel lees en zie je hier.

Verder noem ik nog de M van meerderen en minderen, handwerktermen die je bij haken én breien gebruikt. 



Ik ben heel benieuwd wat anderen gedaan hebben met de letter in deze alfabetchallenge.

Hier is mijn lijstje met linkjes. Dit kan altijd weer aangepast worden.


Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) organiseren in 2021 samen de Alfabetchallenge Crea 2021.
Je  kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen.
Over twee weken is de letter N aan de beurt.


Graag wens ik je een mooie dag en een heel fijn weekend. 
Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Zo leuk om weer verschillende handwerken te zien!
    Oh ja, je mooie macraméhart, dat is volgens mij weer helemaal 'in' tegenwoordig. Het vogelhuisje wat je destijds in je blogje liet zien, vind ik nog steeds een juweeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk voor alle moederes en je vergeet er 1.... Maria :))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je hebt gelijk! In eerste instantie dacht is wel aan haar, op de een of andere manier is ze niet in deze blog terecht gekomen. Misschien volgende week ;-)

      Verwijderen
  3. Wat laat je weer leuke dingen zien, je macramé hart was nieuw voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, genoeg woorden te vinden bij de letter M. Mandala's, Minion... ik zou daar weer niet op komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie werkstukken laat je weer zien Akkelien, ik dacht
    al gezien je reactie dat ik hier macramé tegen zou
    komen. Mooi de uitwerken van harten. En M&M's vind
    ik echt enig. Mooie mama onderzetters en de gehaakte Mandala's vind ik ook zeer geslaagd, leuk om te zien
    allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allemaal weer van die supermooie handwerkjes.
    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw alfabetvlaggetjes zien er allemaal mooi uit. Het vlaggetje met de m is mooi van kleur. Leuk om allemaal zelfgemaakte dingen te zien passend bij de m.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Adorable your crochet daisies .. I like mandalas and yours focus attention! ..Good and "sweet" pillows M & Ms !!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie M's en de M&M's kan ik me nog herinneren, wat een leuke kussens :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen