{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 9 juni 2021

Hoe is jouw oranjegevoel?

Hoe is jouw oranjegevoel?


Nou, die schreeuwerige reclames, ik heb er niks mee. Ik heb ook niks met voetbal en oranjegevoel, dat zegt mij alleen iets rond Koningsdag. Daar heb ik dan wel weer iets mee.

Toch heb ik door al die media-aandacht een blog voor Breiclub.nl geschreven, over... oranje!

Ik vond dit kleine slingertje in m'n hobbykamer:


Het is ooit gebruikt als voorbeeld voor een workshop (o, wat is dat allang geleden en wat was het altijd gezellig!)
Zulke vlaggetjes in grannystyle zijn heerlijk om te haken! Effen zijn ze al leuk, hier is het oranje vlaggetjes nog even beter te zien:


Ik haakte voor deze vlaggetjes drie toeren, je kunt ze uiteraard veel groter maken en veel kleurrijker. Altijd leuk zo'n vlaggenlijn en met deze kleuren heb je sowieso een feestelijke slinger die heel vaak te gebruiken is!

Voor de Breiclub-blog haakte ik dan toch zelf nog een oranje armbandje:


Ik had er al vaker over geschreven, leuk in alle kleuren, en ze dragen heel fijn. In de Breiclub-blog lees je hoe ik dit haak. Hier vind je de blog.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Leuk. Ik ga een slingertje haken voor in de tent, met dit fijne patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, zo'n armbandje kan ik zeker even haken. Ik ben niet zo van de oranje vlaggen en zo, maar een subtiel accent is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik heb helemaal NIETS met dat Oranje geschreeuw,
    maar dat kleine slingertje in je hobbykamer vind
    ik wel heel erg leuk......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou niet zoveel ik blijf er niet voor thuis maar zoekbwel ff naar oranje voor op de tafel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankzij Koningsdag val je ook nu niet uit de toon 😉.
    Ik heb niks met voetbal (en kan nu een heel betoog neerschrijven over de kosten, hooligans, politie op de verkeerde plek, schades, véél schades enz maar dat doe ik maar niet), maar kan er niet aan ontkomen hé ; overal ziet het oranje en hoor ik oranje. Nou ja, vooruit maar, er zijn veel mensen die er plezier aan beleven dus ik zit mijn tijd wel uit. Mijn 'feestje' komt eind van de maand; dan begint de Tour de France!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig kijk ik weinig tv en nu nog minder. Dan mis ik gelijk al die reclames. Jouw armband vind ik een subtiele bijdrage aan oranje en hij is ook leuk in andere kleuren.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen