{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 26 juni 2019

Samen veren maken

Samen veren maken


In deze blog vertelde ik over het maken van veren. Je vindt daar ook links naar de patronen.
Vandaag laat ik zien welke veren gemaakt werden tijdens de handwerkavond.

Toen ik de spullen klaar legde, had ik al bedacht dat het ook leuk zou zijn van dit dikkere gemêleerde katoen. Het garen kocht ik ooit bij Xenos, maar ik zie het er nu niet meer. Jammer, want kijk eens wat leuk het werd:


De volgende is van Super Must Have, van Yarn & Colors, een groenachtige tint, ik had dit over van deze gehaakte tas. Het is hetzelfde garen als waarvan ik mijn gele veer maakte (die gele veer zie je in die eerdere blog).


Willemien had een leuk bolletje thuis, waarvan ze dacht: "Wat kan ik hier nu mee maken?"


Veren dus! Het is wel wat dun garen, maar toch kan het wel.

En zo leuk: we hebben een whatsapp-groepje en daar delen we wel eens wat. Kijk eens wat er thuis nog werd gemaakt!


Duidelijk een patroontje dat in de smaak viel 😉
Nog een tip: de veren worden wat slap als je ze ophangt. Fixeren met bijvoorbeeld wat haarlak lijkt goed te werken.

Nog één keer een workshopavond voor de zomerstop!




Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

1 opmerking:

  1. De veren zien er leuk uit. Echt een klein haakwerkje voor tussendoor.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen