{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 21 juni 2019

Crea 5219 Wish en een vervulde wens

Crea 5219 Wish en een vervulde wens


Het woord van de week is WISH, wens. En zodra ik dat wist, dacht ik aan een versje in één van m'n Poesiealbums:


"Ik wens je een ventje 
met een flink tracktementje".
Een huisje wonder mooi
's Morgens laat uit de kooi.
Een koe in de kuip
Een varken in 't zout
En honderd jaren oud


Ik wist eigenlijk niet eens wat dat was, tracktementje, en heb het nu opgezocht. Het betekent salaris, loon 🙂
Toen ik het voor deze blog opzocht, kwam ik nog een mooie wens tegen:


Zo leuk, om die versjes van toen af en toe weer te lezen! Toen ik ruim vier jaar geleden mijn "zussendag" vierde, vroeg ik mijn "zussen" om ook in mijn Poesiealbum te schrijven, ik heb dus nog recente versjes en wensen ook!

En onverwacht werd er nog een wens van mij vervuld op de Eerste Pinksterdag. Mijn ouders waren die dag 55 jaar getrouwd en wij vierden dit met elkaar, mijn ouders, hun kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen.
En mijn nichtje gaf mij een klein cadeautje, zo klein als een muntstuk van 50 cent:


Misschien weten jullie het nog, mijn nichtje borduurde voor mijn zusje en háár dochter de leuke cactusjes die je onderaan deze blog ziet en stuurde mij dit borduurtje dat nooit aankwam. Nu heb ik toch zo'n leuk borduurtje:


En wat is het mooi: een vosje! Zo leuk en zo gedetailleerd!


Wat een leuke verrassing!


En waar dachten anderen aan bij het woord wens? Kijk je mee? Hier is mijn lijstje met linkjes:



Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


"Weinig letters heb ik nodig
om aan jou mijn wens te bieden
Meer dan vijf zijn overbodig,
dat zal ik je laten zien.
Het kleine woor GELUK alleen
is 't enige dat ik meen!"
🍀🍀🍀🍀🍀



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend mooi, dat geborduurde vosje. Een geschenk om te koesteren!!
    En het is dat ik vandaag naar school moet. Maar het liefst zou ik naar zolder rennen om ook wat "wensen" uit mijn poesiealbum te gaan bekijken. Nostalgie. Zo leuk!!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je je poesiealbums nog hebt! De mijne zijn zoekgeraakt en ik vind dat reuze jammer....
    Ja in die poesiealbums stonden (staan)vaak de mooiste wensen. Die van het tracktementje stond ook in de mijne en ik heb altijd gedacht dat dat wat lekkers was.😄
    Wat een lief gebaar van je nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap geborduurd van je nichtje!
    Mooie wensen heb je gekregen... zijn ze uitgekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig borduurwerkje en die versjes, ze zijn zó mooi, vooral dat laatste .
    Ik wens je een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat mooi hè om weer terug te kijken in zo'n album... Je komt de mooiste versjes tegen en idd... ook vaak allerlei wensen!
    Prachtig borduurwerkje, zo mooi fijntjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk he, om weer eens door zo'n album te bladeren :-)
    Het borduurwerk is echt prachtig, heel knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat goed gevonden, ik moest meteen weer aan mijn album denken, leuk :) Wat een leuk borduurwerkje, leuk dat je nichtje ook interesse heeft in handwerken. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen