{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 14 juni 2019

Crea 5219 Wisdom en wat dat met veren te maken heeft

Crea 5219 Wisdom en wat dat met veren te maken heeft


Het woord van de week is Wisdom, wijsheid dus.
Tja, wat zal ik daar eens mee doen? Ik had voor de blog van gisteren al iets laten zien van veren en vroeg me af of daar ook een link mee te verzinnen was naar wijsheid.

Ja! Ik googlede op de woorden wijsheid en veren en kreeg een site van totemdieren.nl. Veren werden door Native Americans gedragen om o.a. te communiceren met de Heilige Geest en om het symbool van hemelse wijsheid uit te drukken.
En ik vond een hele lijst met wat veren van bepaalde vogels betekenen, die van de uil staan voor wijsheid. 

Dan laat ik nu de veren zien die ik gemaakt had voor de handwerkavond:


Deze gele veer maakte ik op basis van het patroon van Juf Sas. Je vindt bij haar allemaal leuke patronen, kijk beslist even rond op haar site. Van het maken van de veer heeft ze een filmpje gemaakt, dat vindt je hier
Ik maakte zelf even een fototutorialletje van een klein deel:



Ik haakte er een klein veertje bij, die is gebaseerd op een blad-patroontje van Dinah.
Ik schreef er al eens deze blog over.


De veertjes saman zijn een hele leuke sleutelhanger:


Ik gebruikte Super Must Have van Yarn & Colors voor de gele veer. Ik zag dat Juf Sas Epic gebruikt. Het is in ieder geval wel leuk om het met wat dikker garen te doen.

Volgende week laat ik zien wat voor veren er gemaakt werden tijdens de handwerkavond.

Nu nog iets anders, ook "veer-gerelateerd" 😉:


Moeder eend heeft nog steeds haar 7 kinders! Volgens mij zijn 't allemaal meiden. Wijze moeder eend dat ze bij zo'n vijver blijft, waar kennelijk geen ratten en andere vijanden wonen! Of zijn haar kinders nu wat té beschermd opgegroeid? Wat is wijsheid?
Overigens, volgens dat lijstje van de totumdieren staat de veer van een eend voor bescherming, emotionele rust en instinct.

En waar dachten anderen aan bij het woord wijsheid? Kijk je mee? Hier is mijn lijstje met linkjes:



Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie blog vol wijsheden.
    Die gele veer is echt prachtig!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit geweten dat veren een betekenis hebben, die wijsheid heb ik nu geleerd 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach ja, soms is 't ook maar net wat je gelooft, hé.
    Al geloof ik best dat voor indianen veren betekenissen hebben. En die van de eend vond ik dan wel weer treffend bij deze moedereend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht, hey weer een post over veertjes! Leuk. En toen bedacht ik dat die post ook van jou was. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, dat had ik nooit bij elkaar gedacht.. wijsheid en veren... Je ziet ook wel veren aan mandala's hangen, maar ik dacht dat dat een beetje occult was.
    Je sleutelhanger is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het ook wat, denk ik. Ik heb wel een bron genoemd, maar opzettelijk geen link ervan gemaakt ;-)
      Overigens: occult betekent ook geheim en verborgen en niet persé iets "engs", las ik net in een boek van Dan Brown.

      Verwijderen
  6. Dat van de veren wist ik niet, maar een ding weet ik wel, die jij maakte zijn mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om nu te weten dat ook veren een symbolische waarde hebben. Weer wat geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen