{ 'anonymize_ip': true }

maandag 16 juli 2018

Zomer 2018 - Dekens kijken in Tytsjerk

Zomer 2018 - Dekens kijken in Tytsjerk


Afgelopen weekend was de presentatie van De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld en natuurijk wilde ik daar gaan kijken! Echtgenoot ging gezellig mee en leverde ook een deel van de foto's die ik laat zien, o.a. deze panoramafoto:


Indrukwekkend, de enorme hoeveelheid dekens en vind dan je eigen dekens maar eens terug...


Daar loop ik te zoeken!

De Sneek-deken was snel teruggevonden, door echtgenoot. Deze foto is trouwens gemaakt door Wietske (van Lief Gehaakt, zij schreef ook een blog met mooie foto's van dit evenement): 


Deze deken lag vlak aan de rand in een mooi deel met alemaal vlaggendekens. Zeer kleurig en grote vlakken, dat valt toch wel echt op in zo'n grote hoeveelheid!


Mijn #meerdaneengrotegrannyperweek-project lag vlakbij de deken die we haakten met de handwerkavond. Ik heb ze ook tegelijk ingeleverd.


Mijn eerste deken heb ik niet teruggevonden. Ik liet mijn dekens vrijdag al zien, daar staan duidelijker foto's. 
Buiten het zoeken naar mijn dekens, heb ik genoten van al die prachtige dekens en ik laat wat opvallende exemplaren zien in een collage:


Ik sluit af met een panoramafoto:


Het was geweldig om hier aan mee te doen en ook bijzonder leuk om dit evenement te bezoeken. Ik heb er heel erg van genoten. Ben jij ook geweest? En heb je je dekens teruggevonden?
Via de  Facebookpagina van De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld kun je vast nog veel meer foto's vinden!
En wat een prachtige locatie, Park Vijversburg in Tytsjerk! Daar kun je gerust ook eens naar toe als er niet 10.000 dekens liggen! 

Update Naar aanleiding van opmerkingen wat extra informatie:
- Ja, je mocht op de dekens lopen, als je op sokken liep.
- Ja, het streven was 10.000 dekens, dát is ruimschoots gehaald. Er waren zelfs vier records! 1. Het aantal dekens: 10821 als ik het goed heb. 2. Het aantal grannysquares: ruim 2 miljoen, geloof ik. 3. Het aantal vierkante meters: zo'n 30.000 vierkante meter. 4. Het aantal deelnemende landen: 50 maar liefst.
- De dekens worden geschonken aan goede doelen waarbij het ook zo zal zijn dat die doelen de dekens weer gratis verstrekken aan mensen die ze nodig hebben.
En buiten dit alles: wat een ongelooflijk mooi project vol verbindingen!


Zomer 2018, natuurlijk gaan de haak- en breipennen gewoon door bij De Breimeisjes!
Ook nog steeds vaak een nieuw blogje, wél iets minder uitgebreid, misschien soms met wat "oud nieuws", ook happy momentjes en inspiratie.
Leuk dat je komt kijken en lezen!
Een fijne zomer gewenst met heel veel happy momentjes 🍀




Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. wat een fantastisch project. Ik zag het gisteren bij hart van Nederland. Geweldig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moet het een apart gevoel zijn om daar over de dekens heen te lopen (dat dat mocht trouwens?). Moeilijk zoeken tussen al die kleuren.
    Is het record gehaald?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vroeg ik me ook juist af, is het record gehaald? En waar geen de dekens nu naar toe, ik begreep diverse goede doelen?

      Verwijderen
    2. Anja en Marjan, naar aanleiding van jullie opmerkingen heb ik wat extra informatie toegevoegd aan de blog!

      Verwijderen
  3. Inderdaad hele mooie foto’s van de deens en wat veel zeg!!
    Leuk dat je er 2hebt teruggevonden :)
    Wat gaat er nu eigenlijk met de dekens gebeuren? Misschien heb je het al wel verteld, maar dan ben ik het vergeten 😊
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, heel indrukwekkend! Wat een enorme lap zo alles bij elkaar. Dat zie je pas echt als je ziet hoe 'klein' de mensen zijn die eroverheen lopen. Geweldig dat het project zo geslaagd is.

    BeantwoordenVerwijderen