{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 26 mei 2017

Kleurrijk, vlaggetjes breien

Kleurrijk, vlaggetjes breien


Ze waren al de hele maand in beeld, de vlaggetjes waar ik het nu over ga hebben.
Ik heb ze gebreid voor Breiclub.nl. Iedere maand heeft de Breiclub een thema en deze maand is het Flora & Fauna en ik kreeg de vraag of ik een KAL wilde bedenken bij dit thema. Iets met breien dus (De K van KAL staat voor Knitting). Het duurde even voor ik wist wat ik ging maken, maar uiteindelijk vonden Lydia en ik dat een slinger wel heel leuk zou zijn. En toen kwam ik iets tegen over schaduwbreien. Hebben jullie daar al van gehoord? Of misschien zelfs wel eens iets mee gedaan?


Bij schaduwbreien brei je alleen recht en averecht. Je gebruikt 2 kleuren en het is mooi als die kleuren een groot contrast hebben. Bij Breiclub.nl vond ik hier een blog met uitleg.

Je breit bij schaduwbreien steeds 2 toeren met 1 kleur en alle heengaande toeren brei je altijd recht. Het patrooneffect zit steeds in de teruggaande toeren. 

De vlaggetjes zien er van alle kanten anders uit. Als je recht op het gebreide lapje kijkt, zie je eigenlijk alleen maar streepjes, zie linksonder in de collage hierboven. Aan de achterkant kun je het patroon wel goed herkennen, dat zie je rechtsonder. Uit een andere hoek, beetje van onderaf of van bovenaf zie je ineens de bloem of de vlinder verschijnen. Een magisch effect!


Ik breide met vrolijke kleurtjes katoen. 


Ik vind het zelf zo'n leuk effect 😊 Hier volgen dus nog wat foto's, uit verschillende hoeken.








Als je meer wilt zien van deze techniek, raad ik je aan hier te kijken, ik vond dat heel inspirerend! 
En vorige week stonden ze online bij Breiclub.nlDe slinger heb ik naar de fotografe van Breiclub.nl gestuurd en ze heeft er mooie foto's van gemaakt. Dat is dan wel weer een happy momentje, als je zo'n berichtje op facebook ziet:



En ja, ik maakte meer dan de slinger, maar dat is voor volgende week!

Ik wens jullie graag een heel fijn weekend, mét happy momentjes!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Dat schaduwbreien heb ik al eens langs zien komen en het staat op mijn lijstje 😊. Leuk dat jullie een SlingerKal hebben gemaakt! De Breiclub is vast heel blij met je 👍
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat schaduwbreien. Ik snap het idee wel je krijgt dan meer diepte in je patroon. Gaaf hoor.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig gebreide schaduwvlaggetjes. En best een eer toch om gevraagd te worden om een KAL te bedenken. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die techniek geeft een wel heel verrassend effect, gaaf! Ook gaaf dat je zo gevragd worddt om de Kal te verzorgen en dat er dan zulke mooie foto's van je werk worden gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi ik had er nog nooit van gehoord. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat bijzonder. Magisch gewoon. Maf hoe je dat effect breien kan. Ik kan me er geen voorstelling van maken.

    BeantwoordenVerwijderen