{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 24 mei 2017

Groen in huis

Groen in huis


Twee nieuwe aanwinsten in huis op groen-gebied!


Een gehaakte en een echte! De echte is een Pilea. Dat vond ik al een hele tijd een erg leuk plantje, met dank aan blogland, anders was 't me hoogstwaarschijnlijk niet opgevallen 😊


Ik had het als suggestie aangedragen voor moederdag, maar dat werd 'm niet. Toen besloot ik 'm toch maar zelf te kopen. 

En dat ik de andere groene aanwinst haakte, dat kwam door een bezoekje aan de kringloopwinkel. Daar vond ik namelijk dit schattige potje:


Daar moest gewoon een cactus in. Via de zoekwoorden "cactus haken" kwam ik terecht bij Sophietje. En Sophietje inspireerde me tot het haken van....


Als je dat dan in een potje stopt, dan heb je weer een mooie onderhoudsarme cactus voor in de vensterbank!


Ik haakte met dikker garen, acryl en ik had maar een klein potje, dus de dikste delen hebben bij mij 18 steken en de dunnere 15, misschien heb ik de allerdikste wel 21 steken gegeven, maar dat komt ook allemaal niet zo precies. Gewoon kijken wat je leuk vindt!



Voor de Pilea haalde ik trouwens ook een potje bij de kringloop. Altijd leuk om daar voor weinig geld iets moois te vinden!
Ik haakte al eerder cactussen, die vind je terug onder het label "cactus".


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk potje en wat een leuke cactus heb je gehaakt. Ik kom gauw kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schattig potje heb je gescored.. en je bloeiende cactussen passen er uitstekend bij!
    ook ik heb dit plantje alleen nog maar op blogs gezien.. heet pannenkoekplant toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig ik lees 2 blogjes achter elkaar over gehaakte plantjes. Deze is ook heel erg leuk. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, nu ben ik heel benieuwd naar die andere blog!

      Verwijderen
    2. Hahaha, ik denk dat Esther T-jonge van Marlies heeft gelezen; ik nl. ook! :-)))

      Verwijderen
  4. Wat leuk dat je deze cactus ook gemaakt hebt! Mooie kleur met de bloemetjes er zo bij. Ik heb je erbij gezet in het lijstje onderaan de pagina van het cactuspatroon, zodat anderen hopelijk ook veel inspiratie op doen bij jouw schitterende, gehaakte cactussen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Inmiddels heb ik ook een reactie bij jou geplaatst, super leuke blog!

      Verwijderen
  5. Die pilea heb ik laatst ook voor het eerst gezien en dat was ook in blogland. Was dat bij Bertie misschien? Nou ja, hoe dan ook in vond het meteen een leuk plantje. Grappig om te zien dat hij hem ook leuk vindt 😁.
    Wat een leuke cactus, ja daar vroeg het potje inderdaad om!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die pilea heb ik laatst ook voor het eerst gezien en dat was ook in blogland. Was dat bij Bertie misschien? Nou ja, hoe dan ook in vond het meteen een leuk plantje. Grappig om te zien dat hij hem ook leuk vindt 😁.
    Wat een leuke cactus, ja daar vroeg het potje inderdaad om!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, die pilea is nog steeds hip blijkbaar. Nu is er ook weer de gatenplant heb ik gemerkt. Ik hou van alle plantjes, maar hou het beperkt met kamerplanten, omwille van onze katten :-)
    Je cactus is geweldig leuk! Dat zou ook nog lukken hier, met onze poezen.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk potje! Ja die vraagt gewoon om een cactus. Een leuke heb je ervoor gehaakt. Je pilea heeft al kleintjes hè. Ik heb er ook 1 en de kleintjes zijn van de week op zichzelf gaan wonen. Geluksmomentjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Ja, ik ga eens kijken hoe ik dat ga doen, die kleintjes eruit halen. Kan ik mooi voor 't zelfde geld nog iemand blij maken!

      Verwijderen
  9. schattig en de cactussen al in bloei wat wil je nog meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Súper cactus! Zeker met die roze bloemetjes.
    En wat heb je een volle pilea!

    BeantwoordenVerwijderen