{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 25 mei 2017

De tuin van mei (4)

De tuin van mei (4)


Vandaag is 't Hemelvaartsdag. Een lang weekend! Hoewel echtgenoot niet helemaal vrij heeft. Zoon wel!

Hier is eerst een foto van onze knotwilgen, er komt steeds meer groen op.



En kijk eens, wat een mooie clematis! Er zitten al meer bloemen in, maar dit is de enige die op een hoogte zit die ik goed kan fotograferen.



Het gaat goed met de spinazie. In het vak erachter heb ik veldsla gezaaid, maar daar is ook wat spinaziezaad terecht gekomen, de grootste blaadjes lijken verdacht veel op spinazie 😊
Het vak ernaast is de tweede lichting spinazie, twee weken later gezaaid en naast de veldsla is een tweede soort veldsla gezaaid.


De kaneelbasilicum is mislukt en de thijm gaat ook niet lukken, wat betreft de moestuintjes, de Cavolo Nero heb ik inmiddels verplant naar de moestuinbak, elk plantje een eigen vak, op advies van Jelle. Ze zijn nog wel heel erg klein, ik heb er een rondje om gezet, anders zijn ze op de foto niet terug te vinden:


Misschien kan Jelle me ook vertellen wanneer ik de rabarber kan oogsten. De plant is groot, maar de stelen zijn nog zo groen....
In het vak erachter staan de peultjes, die gaan nog steeds goed. En het eerste radijsje is geoogst!



Ik heb een aardbeienplantje hangen, die zit vol bloemetjes, dat ziet er veelbelovend uit. Ik heb inmiddels een net over de bessenstruik, want het leek erop dat er nu al besjes gepikt werden, terwijl ze nog helemaal groen zijn!


Ik ben even lekker aan 't opruimen geweest in de tuin en "bouwde" een kruidenplank. De plantjes erop stonden allemaal op de tuintafel, maar nu met het mooiere weer willen we ook graag buiten eten! Steeds verplaatsten is ook vervelend en zo is 't misschien toch nog wat lastig voor slakken om erbij te komen.



Dit was de laatste tuin-van-mei-blog, want volgende week is 't al juni. Ik weet niet of ik dan nog doorga met tuinnieuws, wat vinden jullie?
Wel heel grappig is trouwens dat één van mijn meest-gelezen-blogs van die moment een soort van tuinblog van vorig jaar juni is! Daar stond namelijk een patroontje in van een hortensia-bloemetje en Haakinformatie.nl heeft er een linkje naar geplaatst.

Nu nog even kijken of er mei-tuin-nieuws is bij





Mocht ik nog iemand vergeten zijn: laat het weten, ik pas het zo weer aan!
En verder wens ik jullie graag een fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Er gebeurt een hoop in jullie tuin. Wat gaat zo'n tuinmaand toch snel voorbij. Wat mij betreft tuinier je lekker verder in juni. Gaan RoosjeMijn en ik ook doen. En het is ook leuk te zien als je oogsten gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk en al die kruiden bij elkaar is ook erg handig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een knappe radijs!
    En een pracht clematis. Mooie kleur.
    Met de spinazie komt het zéker goed. Volgens mij heeft ie Popeye genen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die clematis is heel bijzonder! Als je ze op het juiste moment snoeit, dan krijg je nog meer bloemen.
    O jee, door jouw foto's krijg ik zin om toch nog snel met mijn (moes)tuin te beginnen, en ik had na 2 of 3 jaar mislukte oogst gezworen om er mee te stoppen :-) ( te nat, te veel slakken, droge zandgrond,te weinig tijd,...)
    Voor mijn part ga je dus nog wel door in juni!
    Weetje: Rabarber oogst je vanaf april tot 21 juni. Je kan dus nog even wachten, maar wel liefst vóór de langste dag dus. Dat de stelen nog groen zijn, zou mss kunnen zijn omdat je een groenstelige soort hebt, die bestaan ook.
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk inderdaad dat dit een groenstelige soort is. Ik had het even opgezocht bij Jelle ;-) Is een zure soort las ik! Dus daar moet wel suiker bij!

      Verwijderen
  5. Erg leuk om weer te zien hoe het ontwikkelt in je tuin!
    En de clematis is een echte blikvanger...
    Heerlijk om radijsjes en aardbeien uit eigen tuin te hebben, maar dat gepik van de vogels en het ongedierte vind ik toch wel lastig om mee om te gaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaat goed in je tuin. Hier ook het eerste radijsje geoogst en morgen gaan de spinazie in de salade. Wat mij betreft gaan we nog wel even door, mijn tuin is nog zeer in ontwikkeling. Misschien een idee om vrijdag aan te houden als dag van de tuin. Heb je wat te vertellen dan doe je dat, heb je niets dan sla je over.

    Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik laat even verstek gaan, wil denk ik ook niet doorgaan met bloggen over de tuin, tenminste, niet in zo'n regelmaat. In jouw tuin gaat het prima zo te zien. Die clematis is echt prachtig! Eet smakelijk van je radijsjes en spinazie, jammie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. was ook druk aan het zaaien en kweken geweest, maar van de 25 tomaten plantjes leven er nog 2...de afrikaantjes geen een meer..de rucola heb ik gewoon in het zaaibakje laten staan, die durfde ik niet eens meer uit te planten en de peperplantjes kwamen niet op.. hahahahah gelukkig heb ik al 2x druivenbladeren geoogst en gegeten en 3x 7blad gegeten in de soep en 2x als spinazie en de citroenmelisse is ook al een paar keer door de eitjes heen geklutst,, leve het onkruid!

    BeantwoordenVerwijderen