{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 6 januari 2023

Een vroege hommel

Een vroege hommel


Er bloeit nog niet veel in de tuin. In december heb ik nog snel wat bollen in de tuin gestopt. En toen kwam ik al oudere bollen tegen, want ja: in de loop der jaren zijn er al heel wat de tuin in gegaan. Zo ben ik dol op van die narcisjes en koop ik best vaak zo'n potje in 't voorjaar. De bolletjes uit die potjes verhuizen dan op een gegeven moment naar de tuin. Zo leuk: al die vrolijke gele bloemen als 't voorjaar wordt! En tegenwoordig is 't mijn missie om ook heel veel sneeuwklokjes in de tuin te krijgen, dus nu koop ik best vaak potjes Galanthus.

Als je dan bloemen in de tuin hebt, dan komen er ook weer insecten. Hommels bijvoorbeeld. Al is 't daar nog wat te vroeg voor.
Hoewel...


Vliegt daar nu een hommel boven de skimmia?

O, ja, die "rolde" deze week van de breinaalden:


Eerst even bijkomen, de vleugeltjes spreiden en zo:


Een lusje eraan, dat kan wel eens handig zijn:


Deze hommel is door mij op reis gestuurd, naar iemand die ook van zonnebloemen houdt.


Deze hommel is gebreid met sokkenwol, lekker licht en kleurecht! En hoe je 'm maakt, dat schreef ik al eens op. Het lijkt veel op hoe je een kerstbal breit.
Onder het label "hommel" vind je alle informatie die je nodig hebt!

Dinsdag zag ik bij Albértje een mooi lijstje met nieuwe namen voor de dagen en vrijdagen heten op dat lijstje Vriendelijke Vrijdagen. Daar past dit mooi bij 🙂


Fijne dag en heel fijn weekend, denk aan de geluksmomenten 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik plant die potjes daarna ook allemaal in de tuin! Els (DDFZ)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha mooie hommel en het zou best kunnen hoor ik zag net in mijn voortuin een bloemetje die normaal pas in april bloeit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve hommel heb je gebreid. Het is nu een mooie én vriendelijke vrijdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad nog een beetje vroeg maar ik heb al best wel weer zin in hommeltijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh mijn reactie van gisteren is foetsie? Maar schreef
    dat ik het een geweldige hommel vind, hoe leuk is dit
    weer bedacht. En heb je de leuke foto van Arthur met
    de hommel al bij Annemarie gezien??? Je bent een
    lieverd, Akkelien!!!

    BeantwoordenVerwijderen