{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 12 januari 2023

Van de 7 zussen, Maia

Van de 7 zussen, Maia


Donderdag is voorlopig dekendag bij mij. En omdat dit jaar het langverwachte achtste deel van de boekenserie over de 7 zussen uit komt, vind ik het leuk om het nog eens over die zussen te hebben.

Vandaag begin ik met het deel over de eerste zus, Maia.


In elk van de 7 delen van de gebreide 7 zussen deken vind je een ster terug. En de eerste ster bevindt zich helemaal rechts op het eerste deel. In elk boek lees je over het heden, over het leven van de zus waar het boek over gaat, en over de historische achtergronden van haar voorgeschiedenis. In het boek van Maia, in haar voorgeschiedenis, spelen een architect en een kunstenaar een grote rol. De steek die ik koos voor dit deel heet "bouwstenen" en het patroon doet mij ook erg aan mozaïek denken. Om meerdere redenen vind ik het goed passen in de deken.


Wil je meer lezen over dit deel? Lees dan deze blog nog eens.

Wist je dat het patroon heel uitgebreid is? Elke toer van ieder deel is uitgeschreven en je vindt ook teltekeningen van alle steken en de sterren terug in het patroon.
Dat is ook nog eens beschikbaar in 't Nederlands, Engels en Duits.
Je kunt het patroon hier vinden in mijn Etsy-winkel.


Alle blogs over deze deken vind je terug onder het label "#7zussendeken".

Houd je niet van breien en wil je wel een 7 zussen deken? Kijk dan hier bij Wietske van Lief Gehaakt, zij heeft de gehaakte versie ontworpen.


Fijne dag ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Zo naast elkaar aan de lijn is het een imposant geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah ja het oatroon van de haakversie ligt klaar. Maar nog niet aan begonnen hoor. Wat in het vat zit.........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorig jaar heb ik de 7 delen achter elkaar gelezen, heerlijk! Het 8e deel maakt nieuwsgierig omdat het anders schijnt te zijn dan de eerste zeven. We moeten nog even geduld hebben. Leuk om je deken weer te kunnen bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om dit te lezen nu ik eindelijk het eerste deel heb gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen