{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 13 januari 2023

Vrolijke vlaggetjes op vriendelijke vrijdag

Vrolijke vlaggetjes op vriendelijke vrijdag


Vorige week vrijdag was ons buurmeisje jarig, de oudste van de twee.
Haar verjaardag kan ik heel goed onthouden: 1 dag na die van mij 🙂


En ze werd 10! Dus haakte ik tien vrolijke vlaggetjes aan een lijntje. Van dit leuke bolletje:


Gekocht bij Wolcom in Sneek. Deze winkel heeft momenteel opheffingsuitverkoop. Jammer! Dit bolletje had ik al eerder gekocht en wat een vrolijkheid, deze kleuren.


Zo gehaakt: 56 lossen, *in de tweede losse vanaf de haaknaald 1 vaste, in de volgende steek 1 half stokje, vervolgens 1 stokje, 1 anderhalf stokje, 1 dubbelstokje, 12 lossen*, herhaal van * tot * tot het gewenste aantal vlaggetjes is gehaakt en eindig met 50 lossen in plaats van 12.


Zo heb je een minislinger, die je ook best als ketting kunt dragen.

Ik maakte nog iets, dat laat ik een andere keer zien.
Op vriendelijke vrijdag laat ik je dus zien hoe makkelijk je een klein slingertje haakt en dat is dan weer een heel leuk aardigheidje om iemand blij mee te maken.


Fijne dag en heel fijn weekend, denk aan de geluksmomenten 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. leuk zo'n mimi slinger en gefeliciteerd met je buurmeisje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief slingertje, gelukkig kunnen er nog heel wat van deze slingers uit dit bolletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Perfecte kleuren voor een jarig meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk iets persoonlijk te cadeau te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad een en al vrolijkheid deze vlaggetjes, wat jammer
    dat die winkel gaat stoppen Akkelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige verjaardag slinger in mooie kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vriendelijke Vrijdag! Wat een leuke term. Als iedereen die nu eens aanhield dan hadden we een vrolijkere en vriendelijkere wereld voor tenminste 1 dag in de week! En wat een lief cadeautje heb je gemaakt voor je buurmeisje! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen