{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 31 januari 2023

Dinsdag - poppendag Sneeuwpoppen

Dinsdag - poppendag Sneeuwpoppen


Vorige week was ik wat aan 't rommelen op m'n hobbykamer. Eigenlijk moet ik daar hoognodig opruimen, maar ik kan nog niet zeggen dat dat gelukt is.
Ik vond wel wat ik zocht én ik vond iets anders terug: een bakje met daarin wat sneeuwpoppen. 

Ik laat direct een "groepsfoto" zien van de zelfgemaakte exemplaren:


Van deze 5 heb je nummer 3 en 5 in deze blog al gezien. Nummer 3 is een patroon van mezelf en dat vind je hier.

Ik zag nu dat ik al eerder een sneeuwmannetje gebreid had. Ik kon het me niet meer herinneren. Even googlen leverde met deze link op. Dat is volgens mij het patroon dat ik destijds gevolgd heb.


De volgende is er eentje op basis van de gelukspoppetjes van Annemarie Arts. Ik heb het gecontroleerd: deze staat niet in haar boekje, dus het moet een eigen variatie zijn geweest. Met de hoed van de bruidegom en een sjaal met de kleuren van Sneek.


De sneeuwsmiley lag er ook nog tussen 🙂


En deze leukerd heb ik niet gemaakt, maar hij mag toch in de blog!


Deze standaard staat momenteel in de vensterbank en nu heb ik er al deze sneeuwpoppen in gehangen. Het is nog januari, dat is wel een echte wintermaand.


Een winterse aflevering van dinsdag - poppendag.

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria


Als je ook mee wilt doen aan dinsdag - poppendag, voor een keer of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren.


Fijne dag ⛄⛄⛄

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Leuk zo alle sneeuwmannetjes op een rij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat jouw sneeuwpopjes nu niet in de echte sneeuw kunnen staan, maar ze zijn evengoed mooi om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi groepje sneeuwmannen.
    Opruimen in je atelier ik snap het. Ik kom dan zoveel tegen dit moet nog dit wil ik nog ach alles op zijn tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, winter is het nog, maar ik zou wel eens wat sneeuw willen zien. Hier is nog niks gevallen en bij mijn broer, die ook in Brabant woont, echt flink wat. Zijn kleinkinderen konden mooie sneeuwpoppen maken.
    Ik geniet nu maar van jou sneeuwpoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha wat een leukerds allemaal en ze passen mooi
    in de winterperiode. Die witte pluiskop maakt me aan
    het lachen. Leuk zo'n standaard in de vensterbank waar
    je regelmatig iets anders aan kunt hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, die verschillende sneeuwmannetjes!

    BeantwoordenVerwijderen