{ 'anonymize_ip': true }

maandag 30 januari 2023

De eerste sokken van 2023

De eerste sokken van 2023


De titel klopt niet helemaal, want de eerste sok van dit paar had ik vorig jaar al klaar 🙂


Het eerste idee was een sok met kabels. De eerste poging liep mis. Ik dacht op een gegeven moment al: dit komt vast niet goed 🤔


Ik reeg een draadje door de steken om het even aan te kunnen passen. Het paste dus echt niet over m'n hiel. Uithalen en opnieuw beginnen dus!

Ik bedacht een andere kabel, en dit voelde beter aan.


Geheel toevallig zijn ze praktisch hetzelfde. Beide sokken hebben een klein beetje groen aan 't begin, een van de twee heeft een heel klein beetje groen aan de teen, maar dat zie je eigenlijk niet als ik ze aanheb:


Zie je dat ik de kabels gespiegeld heb? Op de ene sok allemaal naar rechts gedraaid, op de andere allemaal naar links. Dat vind ik leuk!
Het zijn hele fijne sokken geworden, ik draag ze graag.


Mijn voeten zijn door deze "Flotte Socke: blije, vrolijke voeten, happy feet!


Het garen is Flotte Socke van Rellana Garne, Recyclet. Het polyamide deel van het garen is gerecycled materiaal. Prettig om mee te breien en het blijft goed in de was. Ja, het mag op 40º gewassen worden. Ik kocht het in Groningen, in deze blog zie je een foto van de hele bol.

Het patroon ga ik nog uitwerken.


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ðŸ’—💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Leuk toch om 'jaarwisseling' sokken te hebben... Zo gaat dat; ik had het ook met foto's van mijn borduurtjes voor de kaarten toen ik ze in mappen wilde zetten.
    Wat is een verschil maakt dat andere kabeltje, of heb je ook meer steken opgezet?
    Ze zijn bijna identiek, die teen zie jij alleen. Fijn dat ze goed zitten en je ze met plezier draagt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een leuke benaming, "jaarwisseling-sokken"!
      Ik had hetzelfde aantal steken. Als je teveel steken kabelt, gaat dat kennelijk ten koste van de rekbaarheid. Ik heb uiteindelijk steeds hooguit 2 steken gekruist per kabel.

      Verwijderen
  2. Ze zijn mooi geworden. Fijn dat je ze hebt uitgehaald (niet echt) maar dat moet af en toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sokken, ze zitten weer als gegoten. De kabeltjes in elkaars spiegelbeeld zou ik ook gedaan hebben, gewoon omdat dat beter klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, hoe meer steken gekabeld worden, hoe strakker het wordt. Maar gelukkig ben je een geroutineerde sokkenbreister en heb je het mooi opgelost. Leuk die spiegelende kabels! Het verschil in de teen is waarschijnlijk zo klein, dat ik het niet zie. 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik zie het zelf ook niet als ik ze aan heb. En gewoon bij toeval, dat is 't leukste!

      Verwijderen
  5. Vind je eerste sokken van 2023 SUPER Akkelien, heel
    mooi deze kleuren en je collages zijn ook Zeer fraai!!!

    BeantwoordenVerwijderen