{ 'anonymize_ip': true }

maandag 6 november 2017

Mystery maandag (5)

Mystery maandag (5)


Het is november, dus de nieuwe patronen zijn beschikbaar! We kunnen weer verder 🙂

Dit zijn de blokken van de eerste maand:


Ik heb ze nog niet geblockt, dat komt ook omdat ik nog steeds niet zeker weet of ik blok 7 opnieuw ga breien. Die is immers aan de smalle kant (kijk hier).

Ik heb de bolletjes voor deze maand eerst bij elkaar gezocht:


Wat veel kleuren, hé, voor acht blokken! De eerste maand was nogal blauw, nu heb ik wat meer variatie op dat gebied.

Ik ben begonnen, met blok nummer 9. 


Deze wordt gebreid in dubbele gerstekorrel. Goed te doen, ook voor beginners. Blok 10 is in enkele gerstekorrel, dat lukt ook vast iedereen. Toch een kritische opmerking van mij: veel blokken worden gebreid met hetzelfde soort garen, volgens de patronen op naalddikte 3½, 46 steken opzetten en 60 naalden breien. Maar niet alle steken zullen dan als eindresultaat een lapje van 20 x 20 cm opleveren. Dat kan gewoon niet! De enkele gerstekorrel heeft zeker meer naalden nodig! En ik heb bij blok 2 zelfs 80 naalden gebreid om de goede hoogte te krijgen. Dat moeten de dames van Clubgeluk ook weten, maar dat zie je niet in de patronen. Dat vind ik jammer. 
Ik heb de foto's van mijn 51 vlaggetjes-project er nog even bij gezocht:


Voor alle vlaggetjes gebruikte ik hetzelfde basispatroon. Je kunt duidelijk zien dat de maten heel erg verschillen. Het derde en vierde rode vlaggetje zijn de enkele en de dubbele gerstekorrel en je zie dat het vierde vlaggetje langer is.




Ondanks deze kritische opmerking kan ik zeggen dat ik enorm geniet van het project en ook ben ik heel positief over de begeleiding. Er zijn filmpjes beschikbaar voor (bijna) alle steken en iedereen is heel hulpvaardig in de Facebookgroep en op het forum bij Breiclub.nl.

Ik ben niet de enige die bezig is met de Mystery Blanket en ook niet de enige die erover blogt. Wil je meer hierover lezen en zien? Hier is een lijstje met links:

Breien

De Breimeisjes 
Renske Creatief
Siets aan de Haak Sietske is ook tester van de breideken.

Haken

De Haakhelden
Liefgehaakt
Renske Creatief Renske is ook tester van de haakdeken

Nóg een Breiclub-gerelateerd nieuwtje: sinds gisteren is er weer een blog van mij online bij Breiclub.nl. Met daarin de #Musthawwe. Dus mocht je die muts willen breien, je kunt het patroon hier vinden!







Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Hoe zal dat aflopen met de ongelijke blokken. Spannend. Het is niet zo dat als je ze blokt dat ze dezelfde maat krijgen? De deken is toch wel voorgebreid alvorens het patroon uitgegeven werd? Ik wacht in spanning af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blocken lijkt net toveren. Voor het blocken lijkt al het werk ongelijk en kreukelig. Na het blocken ziet alles er mooi en glad en gelijk uit. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, fijn! Ook jullie, Margaret en Prie Praat, denken dat het met blocken wel goed komt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Och, wat vervelend, Ria! Je kunt ze vinden als je ingelogd bent bij Breiclub.nl onder het kopje (in de oranje balk) Breien & Haken. Als je daar op klikt komen er diverse mogelijkheden en de onderste vier zijn van de Mystery Blanket. Dan klik je op de deken die jij doet (haken of breien, large of small) en daarna kun je de patronen per maand vinden.

      Verwijderen
  5. Veel kleuren inderdaad!
    Blokken is vaak wel een wondermiddel. Komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een vriendin van mij doet dit ook. Ik vind het zo mooi!
    En ook zij zit met ongelijke blokken. Komt uiteindelijk vast goed! X Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je weer aan de slag kunt met de nieuwe patronen van november! Inderdaad; verschillende steken kan een verschillende breedte geven... En dan zit je soms ook nog met de deelbaarheid van een bepaald patroon!
    Maar als blokken aan elkaar gezet worden, trekt er veel bij hoor...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen