{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 9 juni 2016

Nog een tas

Nog een tas


Dit komt vast niet helemaal als een verrassing: ik haakte nog zo'n tas. En deze keer van katoen, katoen van de Zeeman. Dat is al wat dikker dan de katoen die ik normaal gebruik en ik haakte deze keer ook nog eens met dubbele draad.


Ik had vier bollen gekocht, ik gebruikte er uiteindelijk drie.


Ik haakte met haaknaald nr 12 en de tas werd op deze manier ook groter dan die vorige versie.



Dat zie je natuurlijk nog niet op die foto, maar wel op deze:



Ik heb deze keer een gehaakte tashengsel gemaakt. Ik haakte aan twee kanten van de rij lossen die daardoor in het midden zit. Zo is de afwerking aan beide kanten hetzelfde:



De hele tas is gehaakt met lossen en vasten!



En deze katoenen versie vind ik zelf erg leuk, die ga ik zeker gebruiken!




Ik ga kijken of ik nog kan vinden uit welk boek het patroon komt. Dan voeg ik die informatie hier nog toe.
Update: het patroon komt zeer waarschijnlijk uit het tijdschrift La maison Victor, en dan zal het in het eerste nummer van vorig jaar gestaan hebben. Ik heb dit tijdschrift zelf niet meer in m'n bezit.



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Volgens mij stond het patroon vorig jaar in het blad La maison Victor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, dat zou best eens kunnen. Dat blad had ik wel, maar heb ik weggegeven. Ik had al gekeken in de bieb, maar daar kwam ik het niet meer tegen.

      Verwijderen
  2. Hele leuke tad en tassen heb je nooit genoeg :)
    Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi en dat garen is lekker zacht en stevig.
    Ik zou mezelf er niet van kunnen weerhouden om de tas nog te versieren met bloemetjes of andere kleuren, maar zo eenvoudig past hij beter bij alles. Weer knap gemaakt Akkelien!
    Fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk en tassen heb je nooit genoeg !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, leuk modelletje!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen