{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 24 juni 2016

Dropproject (3)

Dropproject (3)


Het is alweer vrijdag! En vandaag deel ik het patroon van dropje nummer 3, dit is een van mijn favoriete Engelse dropjes:


Het begint met dropje nummer 1, dat patroon vind je hier
Ik heb zelf versie 3 gebruikt, dus 1 toer die bestaat uit 18 dubbele stokjes.



Je kunt aan het eind de draad afhechten. Hecht met de nieuwe kleur aan, met geel of roze.
De volgende toeren haak je alleen vasten en je kunt deze toeren spiraalsgewijs door haken.
Toer 2: *in de eerste steek 1 vaste, in de volgende steek 2 vasten*, herhaal van * tot * tot je rond bent (27 steken)
Toer 3: In de eerste steek 1 vaste, *in de volgende steek 2 vasten, in de volgende 2 steken ieder 1 vaste*, herhaal van * tot * tot je rond bent, alleen de laatste keer heb je slechts 1 vaste na de meerdering (36 steken)
Toer 4: *in de eerste 3 steken ieder 1 vaste, in de volgende steek 2 vasten*, herhaal van * tot * tot je rond bent (45 steken)
Hecht af.


Houden jullie van Engelse drop? Dinah reageerde woensdag al dat ze er zin in kreeg. Dat was hier dus ook het geval. Echtgenoot zei tegen mij: "Nu moet ik al tijden tegen die kaarsen aankijken op tafel en nu ben je nog een slinger aan het haken ook. Ik krijg nu wel eens zin in echte Engelse drop!"
Dus....



De pot  was heel snel leeg! Moet ik niet te vaak doen!




Volgende week, op maandag, woensdag en vrijdag de andere patronen. Je kunt alle patronen (tot nog toe) terug vinden onder het label dropproject.  

Voor dit moment wens ik jullie graag een heel fijn weekend, mét happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat een 'heerlijke'mooie slinger! En ja de droppot is hier ook in no-time leeg. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmmm deze kokosrondjes waren altijd mijn favoriet en leken altijd het snelst op te zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er 'lekker' uit!

    Groetjes Aly
    www.creahobbyvanaly.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit dropje niet zo lekker, ga meer voor de dubbele zwart/wit met groen streepje en drop met witte vulling.. Maar je haakwerkje is wel leuk hoor!!'

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, maar die vind ik ook lekker! Dat is m'n andere favoriet :-) En al die dropjes bij elkaar, dat maakt juist dat het een aantrekkelijk geheel wordt.

      Verwijderen
  5. Wat een leuke patronen, maar ik ga er niet aan beginnen want bij het zien van deze leuke plaatjes krijg ik al trek in Engelse drop. Heerlijk. Alleen die zwarte staafjes vind ik niet zo lekker, maar de rest mmmmm. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen