{ 'anonymize_ip': true }

maandag 20 februari 2017

Nog meer cactussen

Nog meer cactussen


Begin februari liet ik hier gehaakte cactussen zien. Ik vertelde toen dat ik er nóg een leuk ideetje mee had. Dat was ook de reden dat ik het patroon weer mee nam naar de handwerkavond.

De cactus blijkt ook heel goed bruikbaar als eierwarmer!


Dit zijn de cactussen die ik uiteindelijk gewoon met fiberfill vulde en ook aan de onderkant dichtmaakte en aan m'n nichtje gaf. Op deze foto zit er een ei onder, nou ja, een kaars in de vorm van een ei.

De bollere donkere cactus lijkt iets beter te passen en die haakte ik zo:

Ik had ongeveer 15 steken en haakte afwisselen een toer vasten en dan een toer met aan het begin en eind van de toer vasten en er tussen in halve stokjes. Die aantallen liet ik ook wat variëren, 5/5/5/, 3/7/5, 3/9/3 etc.
Ook nu steeds alleen in de achterste lussen haken!

De cactus wordt zo in het midden wat wijder en dus wat boller.
Doorhaken tot het om het ei past en dan dicht haken of naaien. En de bovenkant maak je dicht door een draad door de steken te rijgen en dan goed dichttrekken.

Een bloemetje erop maakt het nog leuker. Als je zoiets bij je ontbijt ziet, dan ben je toch direct genezen van je ochtendhumeur!

Het patroon voor de cactus werd enthousiast ontvangen, één cactus was helemaal af, alleen had ik vergeten fiberfill mee te nemen...
Later kreeg ik via facebook nog allemaal foto's van cactussen:


En zelf heb ik dit stel handmade cactussen in de vensterbank staan:


Nog meer leuke cactussen zag ik bij Prie Praat en bij RoosjeMijn


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


6 opmerkingen:

  1. Ze blijven reuze leuk!
    Wat een origineel idee om ze als eierwarmers te gebruiken ;^)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo gezellig! Die bij PriePraat zag ik ook; ook al zulke prachtstukken zonder prikkers :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee weer! En je strijkkralencactus is ook zo leuk. Laat ik nou laatst strijkkralen gekocht hebben. Ik weet opeens wat ik er mee ga doen 😆

    BeantwoordenVerwijderen