{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 9 februari 2017

Van alles wat

Van alles wat


Vandaag van alles wat in mijn blog en ik begin met het boek van Els. Els is van de blog met de mooie naam "Dingen die fijn zijn".
Het is een dichtbundel en je kunt het bij haar bestellen en als je dat doet, dan krijg je hele leuke post 😊

Een unieke enveloppe met daarin o.a. een persoonlijk geschreven kaartje én nog een kaartje dat ik zelf kan versturen.



Het mooiste is de dichtbundel! Heel bijzonder! Ik ben er blij mee.
En, o toeval, Prie praat hier ook over Els en deze dichtbundel én citeert een heel mooi gedichtje.

Iets héél anders: punniken. Ik kwam dit setje tegen:


Dat wilde ik wel even uitproberen:


Volgens mij zijn alle spullen van dat loomen (Weet je nog? Die hype met de elastiekjes!) ook prima te gebruiken om met draad te werken. Zo kun je kinderen mooi een soort van breien leren. Met draad blijft het vast en zeker veel langer goed dan die elastiekjes! Ik had het erover met een vriendin die voor de klas staat en zij wil ermee aan de slag met de kinderen van school. Ik ben benieuwd!

En dan nog even over de must-hawwe-muts die ik bedacht voor Friesland Post. 



Het wordt toch nog winter en nu lijkt het mij zo leuk om eens zo'n muts zeg maar "in het wild" te zien. De kans wordt wel groter als meer mensen over het patroon kunnen beschikken. Het stond in het januarinummer van Friesland Post. En het staat hier op mijn Friese blog. In het Fries dus. Mocht je dat nu niet kunnen lezen en ook die Friesland Post niet hebben kunnen bemachtigen en toch de muts willen breien, dan wil ik het patroon graag naar je mailen. Stuur een berichtje naar: debreimeisjes@gmail.com.
En als je de muts toevallig spot of zelf gemaakt hebt, dan doe je me een heel groot plezier met een foto!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.




4 opmerkingen:

  1. Oh, merci! -Bloos- Ik heb het vandaag over jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja mooi heh de bundel van Els ik heb m ook en heb er ook 2 kado gedaan.
    Toffe muts
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Punniken, dat is lang geleden. Ik heb ook nog zo'n punnikdingetje ik ga het ook nog eens proberen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk van alles wat. Goed idee van punniken, ik ga eens kijken of ik dat kan vinden voor de meiden. Is eens wat anders dan swipen op je telefoon ;-). Ik vind je muts heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen