{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 24 februari 2017

Kleurrijk: Haak-maar-aan (11)

Kleurrijk: Haak-maar-aan (11)


Goh, wat gaat de tijd snel, het is alweer vrijdag! Het weekend nog en dan is de voorjaarsvakantie hier alweer voorbij! In andere delen van het land begint het pas vandaag, een heel verschil...

Deze week zag ik in m'n herinneringen op facebook dat ik ongeveer een jaar geleden voor het eerst aanhaakte in de bibliotheek. Hier lees je mijn eerste blogje over dit project. Sindsdien ben ik alle keren geweest en vorige week was ik er ook.

Er waren weer drie complete dekens die ingeleverd werden:


En het zijn zeer kleurrijke dekens! Deze twee zijn door één mevrouw gemaakt.


Deze deken is weer van de mevrouw die al een aantal dekens heeft ingeleverd, o.a. de deken in Sneeker kleuren (zie deze blog)


Een van de dames haakte met een andere steek:


Haakt heerlijk, zei ze, het wordt ook een hele vrolijke deken!

Zelf kwam ik niet zover deze middag, slechts twee lapjes erbij. Ik heb 's avonds thuis het rijtje van zes af gehaakt:


Nog twee collage's die al op facebook had gedeeld:



We haken op 16 maart weer aan in de bibliotheek in Sneek!

Nog even een tv-tip: Kijken jullie naar Boer zoekt vrouw? De boeren gaan nu een dagje uit met 5 vrouwen en uit betrouwbare bron weet ik dat boer Olke gaat schoonrijden! 



Twee van onze trainers (van de Pronkriders, hier is de link naar onze facebookpagina) mochten dit begeleiden. Ik ben heel benieuwd, ik ga zeker kijken! Zou ik toch al doen, hoor, ik vind het een heel leuk programma! En morgen ga ik zelf te Pronkriden.

Graag wens ik iedereen een heel fijn weekend en, indien van toepassing, een fijne vakantie. Als het even kan: met happy momentjes 😊


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke en grootse resultaten weer. Dat gaat helemaal goed komen met die deken met zoveel inzet. Ik vind die zigzagdeken wel erg mooi. Die steek heb ik nog nooit iets mee gedaan. Het to do lijstje wordt langer en langer. Altijd leuk om bekenden op tv te zien. Veel schaatsplezier morgen en een heel happy weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kan niet anders of de hele handwerkwereld weet volgend jaar waar Leeuwarden ligt! Wat geweldig dat er zoveel animo voor is. De drie ingeleverde dekens zijn stuk voor stuk weer prachtig. Ze passen prima bij je kleurrijke vrijdag :-)
    Leuk dat boer Olke gaat pronkrijden. Volgende week zal ik er naar kijken als ik aan een saaie blauwe punt bezig ben.
    Jij veel plezier toegewenst morgen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat veel mooie dekens !!!! jaaa boer zoekt vrouw van afgelopen zondag moet ik nog terugkijken, ( maar dat lukt niet erg ) ik was ziek zondag en totaal gesloopt. vandaar maar zondag kijk ik zeker !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie, vrolijke dekens worden er gemaakt. Leuk zo'n project. Ook leuk dat boer Olke bij jullie komt pronkrijden. Ik geniet ook zo van BZV. Veel plezier met het pronkrijden morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk die dekens, en geweldig dat zoveel mensen enthousiast mee doen! Ik zal zéker speciaal naar boer Olke kijken ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De dekens hebben een groot succes, er wonen heel veel ijverige dames in Nederland lijkt me, hier krijg je de mensen niet zo snel aan de haak om mee te doen. Ze zijn echt wel prachtig geworden!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi gemaakt en wat een werk al die dekens. Wij kijken ook naar boer zoekt vrouw.. Moet steeds zo lachen als ze het fries ondertitelen. hahahaha...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie dekens Ik moet nog 1 in elkaar zetten dan zijn er hier 5 klaar. Ik hoorde dat op het werk 30 of 35 dekens klaar zijn. Het wordt een kleurig geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kleurige dekens! Daar word je toch blij van op deze grijze dag. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen

  10. Wat een vrolijke dekens, had ik er maar ééntje, dan ging ermee op de bank zitten, lekker Boer zoekt vrouw kijken. ;-)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Het onweert hier, het is dus grijs met af en toe een flits, maar deze dekens kleuren mijn namiddag!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Natuurlijk kijk ik naar boer zoekt vrouw, zn de volgende dag. Wat leuk dat jij aan pronkrieden doet. Ik reed vroeger wel op kunstschaatsen, maar nu nooit meer.
    Groetjes, Angela

    BeantwoordenVerwijderen