{ 'anonymize_ip': true }

maandag 25 april 2016

Zomerse sjaal

Zomerse sjaal


Voor de vorige handwerkavond hadden we een patroontje mee voor een sjaal. Ik zag het in een tijdschrift (Anna) en daarin hadden ze het in drie kleuren gehaakt, rood/geel/zwart, waardoor ik het prima in het thema van die avond vond passen, want dat kan dan ook in rood/wit/blauw.


Om het uit te proberen maakte ik dit kleine sjaaltje in het oranje:


Dit sjaaltje komt morgen ook langs in de poppenblog :-)

Zelf ben ik inmiddels begonnen met zo'n sjaal voor mezelf:


Niet in rood/wit/blauw, maar met gemêleerd garen. Ik ben van dit garen ook nog een vestje aan het haken, maar volgens mij heb ik garen genoeg en kan dit sjaaltje er wel van af.
Dat vestje zal ik binnenkort ook eens af maken. Het was blijven liggen, omdat het seizoen er niet meer naar was. Nu is het er wel weer voor.

Je haakt deze sjaal in de lengte en de eerste toer is vreselijk, lang, je moet steeds tellen en het insteken in de lossentoer vind ik altijd lastig...


Daarna is het heerlijk eenvoudig en lekker door haken. Leuk om te doen! 
Tijdens de workshop is er alleen door mij met dit patroon gewerkt, onze haaksterren gingen toen aan de slag met de armbanden én de gehaakte huisjes. Misschien gaan ze thuis nog wat doen met dit patroon, je weet maar nooit!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. hij is leuk maar het lijkt hier nog lang geen zomer brrrr......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook hier bar en boos..... brrrrrrrr
      Maar ik heb nog wel genoeg dikke sjaals liggen, dus ga ik toch maar rustig door met deze zomerse sjaal :-)

      Verwijderen
  2. De sjaal ziet er fraai uit. En vandaag kon je die prima gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer zo'n goed idee. Lekker voor een koele zomeravond en altijd een extra accent bij je outfit. Mooi sjaaltje wordt het. (Wel pittig de lange banen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren heeft dat gemeleerde garen. Ik hoop dat het weer snel opknapt zodat je hem fijn kunt gebruiken als hij af is! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke sjaal, lijkt me heerlijk weghaken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. thank you for sharing at my link up last week, a New party is open

    BeantwoordenVerwijderen