{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 28 april 2016

Voortborduren op zaaienmaarT

Voortborduren op zaaienmaarT


Wat was het leuk, de challenge van Es, #lentesprint en #zaaienmaarT en ik deed er aan mee (mijn berichten hierover kun je vinden onder het label lentesprint en zaaienmaarT).

Maar met dat zaaien alleen, dan ben je er nog niet, er moet nog meer gebeuren. Daarom laat ik nu op de laatste donderdag an april even zien hoe het ervoor staat.

Dit zijn mijn tomatenplantjes:



Die heb ik dus al eens verplant. Ik wacht nog even met de volgende fase, dan wil ik ze direct naar buiten doen. 
En dit staat nu nog binnen van de moestuintjes:


De augurken en zelfs de watermeloenen zijn nu ook ontkiemd. 
De courgettes waren al veelbelovend groot en die had ik al naar buiten verplant. Ze zijn al op....


Slakken. Een grote teleurstelling voor me, ik had me er heel wat van voorgesteld, maar slakken houden dus van courgettes. Ik heb een hekel aan slakken. 

Een foto van de hele vierkante meterbak:


Er zitten wat kruidenplanten in, vier plantjes rode sla. Daar houden slakken niet van, belangrijke tip! Onze maggiplant, waarvan ik even dacht dat deze verdwenen was, is in een keer de grond uit geschoten en is nu al de hoogste plant in de bak. Linksvoor zitten de radijsjes en daar heb ik het moestuinplantje wortel ook bijgezet en het tweede vak van links, daar heb ik veldsla gezaaid, dat komt al op.

Ervoor een pot met een tomatenplant, compleet gekocht, daar kon ik al van oogsten :-) Niet zaaienmaarT dus, wél lentsprint :-)
In de andere pot zit een peperplant óf een paprikaplant. Die is van twee jaar terug, heeft twee winters overleefd, maar vorig jaar geen vrucht gedragen. Ik hoop er dit jaar achter te komen wat het is.

En dan de rabarber nog:


Die geniet van z'n nieuwe plek!

En dan nog even over het borduren van vorige week: ik wil graag zo'n stuk plastic canvas sturen aan Catherine, Nicole (Prie Praat) en Dinah. Van Dinah heb ik het adres nog wel, mailen jullie me even Catherine en Nicole? Adres: debreimeisjes@gmail.com
Ik heb zelf al iets geborduurd! Wil je het zien? Kijk dan even op m'n Fryske blog!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.



6 opmerkingen:

  1. ziet er veelbelovend uit ,ik bewaar eieren schaal en verkrummel het rondom gaat best goed en hotsnippers zijn ze ook niet gek op

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er allemaal goed uit! Niet alleen slakken zijn funest voor courgette, ook kou ;-) Je tomaten zijn al groot zeg! En wat dacht je, dat je maggie plant weg zou zijn? Haha, grapjas! Ik heb 1x de fout gemaakt om de plant in de volle grond te planten, ik zeg: niet doen! Die plant is echt onverwoestbaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, net zoiets als munt dus! Dat is dus wat ik fout gedaan heb in m'n kruidentuintje! En dan mag ik nog blij zijn dat het alleen in het kruidentuintje zit!

      Verwijderen
  3. Dat was zeker een leuk idee van Esther! Ik deed niet mee bij gebrek aan tuin (en tijd?) maar volgend jaar hoop ik dat het nog een keer langskomt. Te gek dat ik uitgekozen ben voor een stuk borduurplastic. Ik mail je mijn adres. Leuk idee de friese sleutelhanger! Lezen kan ik het niet maar plaatjes kijken is ook leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, je hebt behoorlijk wat! Ik had maar weinig pakketjes, maar dat geeft niet. Tot 2 keer toe had ik na het overpoten een slak binnen en die hebben de wortelblaadjes opgegeten!
    Maar het blijft leuk om dat kleine spul op te zien groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super ik ga binnenkort borduren. Ben benieuwd.. slakken zijn ook niet mijn favoriete beestjes. Vooral die naaktslakken vind ik eng. En ze vreten mijn Hosta,s op..

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen