{ 'anonymize_ip': true }

maandag 17 maart 2014

Schaap

Schaap


Wij hebben een heleboel verjaardagen achter de rug! Begin deze maand vierden we de verjaardag van mijn vader. Mijn zusje was er ook met haar gezin. Mijn zoon en haar kinderen vermaakten zich prima met elkaar op zolder, met o.a. de sjoelbak. Er is nog speelgoed van ons van vroeger. Mijn zusje kwam met dit schaap naar beneden:


Ik kan me nog herinneren dat ik het haakte, de omslag moest dan om je vinger, zo kreeg je die lussen. Zo leuk! Ik bedacht toen dat ik wel een soort van "bontjasje/bodywarmer" voor de barbiepop kon maken. En zowaar: in de bak met onze oude barbiespullen lag het nog:


Ik heb toen best veel poppenkleertjes gemaakt en zal deze week nog wel eens wat laten zien.

Door het schaapje dacht ik weer aan een ander schaapje, dat ik ongeveer twee jaar terug maakte, een gebreid exemplaar, naar een patroontje dat ik vond op de site Blij met draadjes. Ik heb gezocht, maar kan mijn schaapje niet vinden! Ik had het gebreid van sokkenwol, in een echte schaapjeskleur. Wat jammer dat ik het nu niet kan vinden..... Ik heb wel direct mijn doos met paasversieringen drastisch opgeruimd. Wat een spullen verzamelt een mens! Ik kan zo slecht weggooien! Dat schaapje moet dus ook nog wel ergens zijn. Ik kan zelfs geen foto terugvinden en die heb ik beslist gemaakt!  Nou ja, mocht het schaapje weer tevoorschijn komen, dan laat ik het alsnog zien.
Voor wie een schaapje wil breien: je kunt het schaapjespatroon hier vinden.

Liefs van De Breimeisjes!

3 opmerkingen:

  1. Ooo wat leuk om dit nog terug te vinden. Al mijn kleedjes die ik voor mijn poppen heb gemaakt, heb ik weggegeven. Nu heb ik daar toch wel een beetje spijt van.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeugdherinneringen, leuk om dat schaap weer terug te vinden en te mijmeren over toen. Ook het barbiehesje is heel leuk. Ook ik heb poppekleedjes gebreid en genaaid, maar helaas zijn ze allemaal weg.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, wat een leuke herinneringen! Jij was dus ook al jong creatief bezig :-) Ik deed dat ook, voor de poppen kleertjes maken.

    BeantwoordenVerwijderen