{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 15 februari 2018

Donderdag - dekendag Vanmiddag weer naar de bieb!

Donderdag - dekendag Vanmiddag weer naar de bieb!


Ja, vanmiddag is er weer een Haak-maar-aan-middag in de bibliotheek in Sneek en natuurlijk ga ik daar naar toe! Kom je ook? Het is van 14.30 - 16.00 uur. Je mag je eigen haaknaald en garen meenemen, al ligt er ook altijd wel garen en haaknaalden zijn ook aanwezig! En heel veel gezelligheid 🙂
Allemaal voor De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld! Volg je hen al? Bijvoorbeeld via de Facebookpagina! En/of Haak je aan? Samenhaken is verbindenOf op de Instagram-account.
Je ziet daar de mooiste dekens voorbij komen en het telt lekker door. Ik zag gisteren bijvoorbeeld dezen, nummer 6663:



Ik neem een van m'n granny-projecten mee. Ik kan beginnen aan een nieuwe kleurrijke supergranny, zoiets als deze:


Het is m'n nummer 9. En ik haakte 'm mooi in rood/wit/blauw/oranje tinten met goudgeel rondom. Beetje in gedachten bij de Olympische Winterspelen!

Nummer 9 maakt het al een serieus dekentje:


De vorige haak-maar-aan-middag had ik ook zo'n granny mee en door het kletsen maakte ik de ene fout na de andere, dus misschien is 't beter dat ik vandaag kies voor m'n andere grannyproject, de deken die we met de dames van de handwerkavond haken. Dat zijn granny's van 20 x 20 cm en in mijn geval zijn ze effen. Ik haakte er al weer twee bij:


En zo heb ik er al zes op een rij:


In deze fotocollage zie je wat er verder al gehaakt is. Die onderste foto is van mijn aandeel.


In de middelste foto zie je een grote stapel van Hedy, die had ze nog liggen. Kleine granny's, maar ze haakt ze nu gewoon groter! En we vinden dit allemaal een heerlijk haakproject, het zogenaamde tomeloos haken én het ruimt heerlijk op als je ervoor kiest om uit je voorraadje te haken.

Ik heb ook nog een stukje bij mijn Sneek-deken kunnen haken. Er is een klein begin van het zesde pompeblêd:


En nu kun je toch al echt goed zien wat er op het geel/zwarte deel komt:


Althans, als je iets met Sneek hebt 😉

Vanmiddag dus haken in de bibliotheek in Sneek. En hierna haken we ook nog een aantal keren aan, op de volgende data:

- 15 maart
- 12 april
- 17 mei

We haken dan steeds van 14.30 - 16.00 uur.

Samen gaan we voor een eindspurt!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wat een kunstwerk is de bovenste! En ik vind je grote grannies deken in wording wel heel gezellig worden hoor met die kleuren. Ja haken en kletsen gaat niet altijd goed samen. Dus succes vanmiddag. Haakse en veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou vanmiddag ook maar gewoon op safe spelen en met de effen grannies verder gaan. Wat een prachtige creaties worden er toch gemaakt voor het goede doel. Zou best willen dat ik wat dichter bij Sneek woonde. Dan haakte ik zeker gezellig aan. Veel plezier samen!

    Groetjes en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn al die dekens toch mooi, ik hoop dat je en heerlijke middag hebt gehad. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige deken weer, maar ook je grote granny's vind ik mooi. Lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind jouw super granny's zo leuk he! Ze brengen de lente bij mij naar binnen door de monitor!

    BeantwoordenVerwijderen