{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 30 juni 2015

Dinsdag - poppendag poppenkleding

Dinsdag - poppendag poppenkleding


Niet alleen ik ben aan 't opruimen, mijn moeder ook. Dus kreeg ik via whatsapp twee foto's:



Allemaal poppenkleding door mij gehaakt en gebreid, jaren terug, voor de poppen van mijn zeven jaar jongere zusje. 
Dat lag allemaal nog bij mijn ouders, maar de kleindochters spelen inmiddels niet meer met poppen en wat moet je er dan nog mee? Ik geef het nu aan Beppe Stella, zodat haar kleindochter Nim er misschien nog wat aan heeft.

Mijn zusje heeft er ook nog wat uitgehaald. Dat vind ik wel leuk, want ik heb het destijds voor haar gemaakt en het betekent dus wel wat voor haar. Ik heb dus niet alles wat je hier op de foto's ziet. Ik was toch wel weer verrast door wat ik vroeger gemaakt heb en heb nog wat foto's gemaakt en laat hier vast wat zien.



Dit setje, een gebreide mini-jurk met muts en sjaal vind ik nu wat erg mini. Wel mooi gebreid, leuk garen lichtblauw met hele dunne kleurige vezeltjes erin.



Volgens mij was dit bedoeld als badlaken voor de barbie, met een ingehaakte bloem. De achterkant zou ik vandaag de dag anders doen :-)


Dit is voorlopig de laatste echte poppenblog, want volgende week is het hier vakantie en gaat de blog ook in de vakantiemodus. Er wordt nog wel geblogd, maar minder vaak en dinsdag-poppendag is pas weer voor eind augustus, schat ik in. 

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Peggy en
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! En je hebt nu even tijd om er over na te denken :-)


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Ook jij bent al je hele leven creatief zie ik Akkelien, net als ik. Ook ik maakte als tiener poppenkleedjes voor mijn 6 jaar jongere zusje. Helaas zijn ze allemaal weg. Je maakte toen ook al hele leuke spulletjes! Ja, hier gaat binnenkort ook de vakantiemodus in denk ik, met nog wel blogjes, maar op een lager tempo (zeker nu met die warmte).
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om die kleedjes van vroeger terug te zien. Ik heb er ook nog wel ergens liggen denk ik. Zal ook eens moeten opruimen :-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te zien dat ook jij vroeger al poppenspulletjes zelf maakte. Ik maakte ze voor mijn eigen poppen en kreeg van alle kanten als kind stofjes en wolletjes, als een kind zo blij was ik dan ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, ik haakte vroeger voor de beer van mijn broertje een poncho.
    Blauw met wit, helaas is hier geen foto meer van. Een hele fijne vakantie:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wel leuk die oude setjes :) fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen